Klacht POSTNL: Mijn pakketpost naar het buitenland komt niet aan

klager

Ik verstuur wekelijks pakketten naar het buitenland en loop veel schade op omdat pakketten niet aankomen. Op 22 december heb ik 3 pakketten via priority airmail service verstuurd naar UK, Rusland en Italië. Géén van de pakketten heeft plaats van bestemming bereikt (schade 200 euro). Als ik de schade rapporteer bij postNL, krijg laat een standaard antwoord via de mail, waar ik niets mee kan. Dinsdag verstuur ik een aangetekend pakket naar Finland, dat 2 dagen later bij mij aan de deur wordt bezorgd omdat het adres niet zou kloppen (wat onjuist is). Schade 20 euro. Vandaag meldt een klant in Italië opnieuw dat een pakket niet is aangekomen (na 25 dagen). Schade 20 euro. Op internetfora in het buitenland is Nederland inmiddels de risée van de internationale postbezorging. Ik wil dat mijn schade wordt vergoed.

Ik wil dat mijn schade wordt vergoed

Geachte heer Orsel,Hartelijk dank voor uw reactie op deze website. Zoals telefonisch besproken zet ik uw melding door naar de onderzoeksafdeling zodat deze hiermee aan de slag kan. U wordt hier binnen 7 werkdagen verder over op de hoogte gehouden via mijn collega.Ik ga er vanuit dat ik u op dit moment voldoende geïnformeerd heb.Met vriendelijke groet,Tineke
    klager
    De 7 werkdagen waarbinnen ik zou worden geïnformeerd zijn voorbij. Ik heb niets gehoord, behoudens loze beloftes. Ik ga mij beraden op verdere stappen.
    Geachte heer Orsel,Hartelijk dank voor uw reactie. Uit uw bericht begrijp ik dat u nog geen reactie heeft gehad naar aanleiding van ons eerder contact. Ik kan mij voorstellen dat dit een teleurstelling voor u is en bied u dan ook mijn oprechte excuses aan. In mijn systeem kan ik zien dat mijn collega van de onderzoeksafdeling op 24 februari om 9.15 geprobeerd heeft u te bellen omdat mijn collega u niet heeft kunnen bereiken is u een brief met uitleg toegezonden. Heeft u deze inmiddels ontvangen? Ik heb mijn collega op 25 februari naar aanleiding van een door u latere geplaatste melding op klachtkompas gevraagd om u een setje postzegels ter compensatie te sturen. Deze zijn vandaag naar u op de post gedaan. Ik verwacht dat u deze binnen enkele dagen op de mat kunt verwachten.Ik ga er vanuit dat ik u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.Met vriendelijke groet,Tineke
    klager
    Ik heb een standaardbrief ontvangen van uw 'onderzoeksafdeling'. Verklaringen noch tegenprestaties, noch schadeloosstelling. Een setje postzegels wordt mij beloofd, maar blijft een week liggen. U belt mij 1x? U neemt dit serieus genoeg. Ik overweeg een blog om dit probleem aan de kaak te stellen en stap naar geschillencommissie wanneer hier niet afdoende op wordt gereageerd. Het is helemaal aan U.