Klacht POSTNL: Misleiding klanten bij kopen van decemberzegels.

sad Niet opgelost
P.H. Soerel

Misleiding klanten bij kopen van decemberzegels. Bij het kopen van decemberzegels wordt gepropageerd dat er nu ook naar het buitenland gebruik gemaakt kan worden van decemberzegels. Dan moeten er 2 zegels op de envelop geplakt worden. Maar wat is nu het geval. Een decemberzegel kost 73 cent. Dus 2 zegels kosten € 1, 46. Een normale zegel naar het buitenland kost € 1,33. Je betaalt dus 13 cent meer met 2 decemberzegels. Dus deze actie is alleen bedoeld om meer te verdienen aan de post aan het buitenland.

Stop met het aanbevelen om 2 decemberzegels op een kaart naar het buitenland te plakken.

P.H. Soerel
    Waarom reageert Postnl niet?
    Geachte heer, mevrouw Soerel,

Hartelijk bedankt voor uw melding. Het spijt om te vernemen dat u deze indruk krijgt. Uiteraard mag u kaarten naar het buitenland ook met kerst met de internationale postzegel versturen.

Wij krijgen alleen vaak de vraag van klanten of het toch met kerstzegels mag, omdat men dit mooier vindt om op een kerst envelop te plakken dan een reguliere zegel of klanten willen niet ook nog apart internationale zegels kopen.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet

P.H. Soerel
    Bedankt voor uw reactie. Maar dan mag er wel bij gezegd worden dat men duurder uit is.