Klacht POSTNL: Mogelijk teveel betaald

Astrid

Goedemorgen,

Ik heb een enveloppe opgestuurd van Den Haag naar den Haag wateringen.
Heb enveloppen laten ergen op het postkantoor en moest 4,44 kosten.
Heb 11 zegels van 44 cent . Ik krijg nu van postnl dat ik nog 5.46 moet betalen. Dit kan toch niet voor een enveloppe die ook niet zo zwaar was daarom heb ik eerst laten wegen op Postkantoor.
Gaarne reactie

Gaarne uitzoeken of dit klopt

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over door uw ontvangen portkaart. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik snap inderdaad dat u dit graag even wilt laten controleren. Ik zie dat de zending in ons systeem hoger is gemeten dan de maximale afmetingen bedoeld voor briefpost. Het zou op een dikte van 4,7 cm zijn gemeten, terwijl de maximale dikte 3,2 cm mag zijn, waardoor het dan als pakket verzonden had moeten worden. Dit had dan alleen het Postkantoor ook aan moeten geven bij het verzenden. Ik wil er daarom graag voor zorgen dat u deze gemaakte kosten terug krijgt. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- uw e-mailadres;
    - uw Iban-nummer;
    - de tenaamstelling van uw rekening.

Astrid
    Goedemiddag,