Klacht POSTNL: Na eerste poging pakket gelijk naar afgelegen afhaallocatie gestuurd.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 374077
Gebruiker
jvdz
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Postnl stuurt na 1 afleverpoging pakketjes al naar een afgiftepunt, zo heb ik geen mogelijkheid om het pakket op een moment te laten bezorgen wanneer het mij uitkomt; afhaallocatie is daarnaast niet het dichtstbijzijnde locatie; een klacht hierover geprobeerd in te dienen bij postnl zelf echter nemen ze de klacht niet aan omdat dit conform hun ‘service’ is.

De oplossing

- na eerste poging pakket nog een keer aanbieden, dan heb ik de mogelijkheid het tijdstip aan te passen zodat ik het in ontvangst kan nemen
- standaard afgiftepunt wijzigen naar dichtstbijzijnde locatie
- klantenservice aangeven altijd een klacht aan te nemen

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u de laatste tijd heeft gemerkt dat pakketten op uw adres na de eerste bezorgpoging direct naar een afhaallocatie gaat. Ik kan me uw verbazing voorstellen, aangezien dit voorheen inderdaad bij de meeste pakketten na twee pogingen het geval was. Graag wil ik dit toelichten.

    Momenteel zijn er pakketten met productcodes waarbij pakketten na de eerste bezorgpoging direct naar het postkantoor gaan. Ik kan dit niet voor u wijzigen. Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat er hierover een klacht voor u is aangemaakt. U zal hier geen verder bericht over ontvangen, maar dit komt terecht bij de verantwoordelijke afdeling, zodat hier naar gekeken kan worden.

    Uw afhaallocatie is gekoppeld aan uw postcode en dit kan soms betekenen dat dit niet de dichtstbijzijnde locatie is. Een afhaallocatie heeft een bepaalde capaciteit om pakketten te bewaren voor adressen en daarom moet er een verdeling worden gemaakt. Het is niet mogelijk om dit aan te passen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
jvdz
Datum
Uiteindelijke oplossing
Postnl heeft een toelichting gegeven, echter beide klachten niet opgelost, m.a.w. Er is niets gewijzigd en de problemen zijn er nog steeds.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen