Klacht POSTNL: Na meerdere keren contact wederom wekelijks portokaarten

# 195122
Jojanneke

Ik maak tassen en verzend deze middels PostNL
Mijn pakket/ poststuk weegt 189 gram en zou dus moeten worden verzonden met €2,92 portokosten. Wanneer ik dit doe of laat doen bij een PostNL punt krijg ik steevast een portokaart van €5,11
Ik ben daarom overgegaan naar brievenbuspakket omdat ik van dit gezeur af wilde zijn
Maar zelfs nu ontvang ik wederom portokaarten
In het begin heb ik of mijn klant deze steeds betaald en was er toegezegd dat ik het in de vorm van postzegels zou terugkrijgen. Na mail wisseling dit weer toegezegd gekregen maar helaas.
Ik weet niet meer hoe mijn poststukken te verzenden
Wat is de oplossing
Dit kost handen vol met geld en frustratie
Wie bepaald die portokaarten en waarom? Ik betaal al meer dan zou hoeven

Ik ben er behoorlijk zat van

M ve Gr
Jojanneke Huisman

Geef de oplossing

Geachte mevrouw Huisman,

Hartelijk bedankt voor uw reactie. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is om voor deze zendingen portokaarten te ontvangen. Graag geef ik u meer informatie.

Ik heb het vermoeden dat het niet met het gewicht te maken heeft, maar met het formaat van de zendingen. Het maximale formaat voor briefpost en brievenbuspakjes is 380 x 265 x 32 mm. Wanneer uw pakje niet aan het formaat lijkt te voldoen dan wordt er een steekproef gedaan en dan meten ze op een speciale afdeling de zending na. Als het pakje te groot blijkt te zijn dan ontvangt u een portokaart.

Helaas heeft u de betaalcode van de portokaart niet meegezonden dus ik kan deze informatie nu niet inzien. Mocht u hier nog vragen over hebben dan zou ik deze code graag nog van u ontvangen.

Annet