Klacht POSTNL: Na rembours verzending pakket vermist

Klachtnummer
# 40455
Gebruiker
Ulti
Datum
1 reactie

Details

De klacht

In september kreeg ik een pakket vanuit Turkije naar Nederland verstuurd. PostNL stuurde dit pakket rembours naar Turkije, omdat het adres op het pakket fout was. Nu is sinds dat het pakket werd teruggezonden het pakket vermist. De Turkse post heeft de verzender laten weten dat deze niet meer door Track & Trace kan worden gevolgd, omdat het pakket van de aardbodem is verdwenen. PostNL zei in september dat de verzending ongeveer 6 weken zou duren terug naar Turkije, maar we zijn nu bijna 9 weken verder en nog steeds weten we niet waar de zending is gebleven en we worden van het kastje naar de muur gestuurd door beide postbedrijven.

De oplossing

Dat het pakket wordt opgespoord en alsnog correct op zijn minst rembours wordt verzonden en indien dit niet mogelijk is een schadevergoeding voor de inhoud van het pakket.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Lassche, Ik begrijp dat uw zending met barcode RR160357217TR/3SRM563504 niet is aangekomen, maar weer retour is gezonden, echter de zending is niet aangekomen in Turkije. Uiteraard excuses hiervoor. In ons systeem zie ik staan dat er inmiddels een onderzoek is gestart. De zending blijkt niet meer in Nederland, maar al retour gezonden te zijn. Er is tevens geadviseerd contact op te nemen met de verzender om in Turkije een onderzoek op te laten starten. Ook vraagt u om een eventuele vergoeding. Helaas is dit niet mogelijk aangezien u de geadresseerde bent en alleen de verzender recht heeft op een schadevergoeding. Zij zijn onze opdrachtgever en dit betreft een internationale afspraak met alle postorganisaties wereldwijd. Helaas kan ik niets aan deze uitslag veranderen en raad u daarom aan contact hierover op te nemen met de verzender in Turkije. Met vriendelijke groet, Irene
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen