Opgelost door POSTNL: naheffing 1 postzegel te weinig absurd met deze decembertijd!

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 338389
Gebruiker
Hartendorp
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Naheffing aan ontvanger van te weinig postzegels (1 ipv 2) op brief. Terwijl als er een kerstzegel op had gezeten 1 gewoon voldoende was in deze tijd! Per ongeluk een gewone (duurdere) er op geplakt en dan krijg je opeens een naheffing. Niet echt klantvriendelijk in december.
Daarbij is de envelop ook opengemaakt, wat dacht ik niet eens mag!

De oplossing

Graag de naheffing ‘verscheuren’. Bij 1 kerstzegel had het wel tot 50g gemogen.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw, heer,

    Bedankt voor het melden van uw klacht. Allereerst wil ik u namens PostNL mijn excuses aanbieden. U heeft aangegeven dat we onterecht een portokaart naar u hebben verstuurd.

    Wij vinden dit vervelend en u hoeft deze portokaart niet te betalen. Ik laat hierbij de portokaart vervallen. Mogelijk is er een betalingsherinnering naar u verzonden. Als u deze ontvangt, kunt u deze als ‘niet verzonden’ beschouwen.

    Mocht u in de toekomst nog vragen of opmerkingen hebben over onze dienstverlening, laat het mij dan gerust weten.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nog vragen en/of opmerkingen heeft, kunt u contact op te nemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Hartendorp
Datum
Uiteindelijke oplossing
De ‘boete’ hoeft niet betaald te worden.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen