Opgelost door POSTNL: naheffing 1 postzegel te weinig absurd met deze decembertijd!

content Opgelost
Hartendorp

Naheffing aan ontvanger van te weinig postzegels (1 ipv 2) op brief. Terwijl als er een kerstzegel op had gezeten 1 gewoon voldoende was in deze tijd! Per ongeluk een gewone (duurdere) er op geplakt en dan krijg je opeens een naheffing. Niet echt klantvriendelijk in december.
Daarbij is de envelop ook opengemaakt, wat dacht ik niet eens mag!

Graag de naheffing ‘verscheuren’. Bij 1 kerstzegel had het wel tot 50g gemogen.

Geachte mevrouw, heer,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Allereerst wil ik u namens PostNL mijn excuses aanbieden. U heeft aangegeven dat we onterecht een portokaart naar u hebben verstuurd.

Wij vinden dit vervelend en u hoeft deze portokaart niet te betalen. Ik laat hierbij de portokaart vervallen. Mogelijk is er een betalingsherinnering naar u verzonden. Als u deze ontvangt, kunt u deze als ‘niet verzonden’ beschouwen.

Mocht u in de toekomst nog vragen of opmerkingen hebben over onze dienstverlening, laat het mij dan gerust weten.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nog vragen en/of opmerkingen heeft, kunt u contact op te nemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.

Hartendorp
De ‘boete’ hoeft niet betaald te worden.