Opgelost door POSTNL: Naheffing bezorgen

Jurgen

In December 2013 hebben wij een ongefrankeerde kerstkaart ontvangen, met daarbij een kerstgroet van Postnl met het verzoek om EUR 1,80 te betalen.
Wij hebben echter nooit de kans gekregen om deze te weigeren, aangezien deze al in de bus gedaan was. Ook was deze al opengemaakt en de envelop weggegooid zonder day wij er erg in hadden dat het om de desbetreffende kerstkaart ging.

Nu moeten wij dus een bedrag betalen wat dubbel is dan het regulier tarief. Dit omdat wij ongevraagd post bezorgt hebben gekregen.

Allereerst wil ik hierbij wel vermelden dat deze kwestie niet zozeer gaat om de hoogte van het bedrag, maar meer om het principe. Ik zou dus nu moeten betalen voor een dienst waar ik niet om gevraagd heb.

Mijn voorgestelde oplossing is in deze kwestie een kwijtschelding van het bedrag van EUR 1.80.

Geachte heer Van Renssen,Uit uw bericht begrijp ik dat u in december een ongefrankeerde envelop heeft ontvangen en een portokaart behorende bij dit poststuk, maar dat u niet de kans heeft gehad om de kaart eventueel te weigeren. Ik snap dat u dit vervelend vindt. Mijn excuses hier dan ook voor.Graag wil ik deze portokaart dan ook voor u afboeken. U mag het volgende doen: de grijze sticker van de portokaart verwijderen en noteren 'afgeboekt in overleg met Klantenservice PostNL', plus de datum van vandaag (16 januari 2014). Daarna mag u de portokaart zonder te frankeren weer terug in de oranje brievenbus doen. Ik maak ook een melding, zodat u geen herinnering meer krijgt en wij zien dat u de portokaart niet hoeft te betalen.Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mochten er nog andere vragen zijn, dan hoor ik dit natuurlijk graag.Met vriendelijke groet,
    Gerie
    Jurgen
    Klacht tot volle tevredenheid afgehandeld.