Klacht POSTNL: Naheffing portokosten

Klachtnummer
# 138614
Gebruiker
D
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb een naheffing gekregen van € 6,21 op brievenbuspost.
Postnl is blijkbaar van mening dat dit een pakket betrof. De ontvanger heeft dit poststuk echter door de brievenbus ontvangen en niet als pakket aan de deur.

De oplossing

Ik zou graag zien dat post.nl deze naheffing als niet verzonden beschouwd!

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Winter,

    ik heb de gegevens van de zending gecontroleerd aan de hand van de betaalcode. Hieruit moet ik helaas concluderen dat de zending door het gewicht en afmetingen is gelabeld als pakket. Hierbij staat los dat de zending door de brievenbus past, dit mag gedaan worden bij bepaalde zendingen.

    Alle informatie over de tarieven kunt u hier terugvinden: http://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-post-en-postzegels/?country=nl.

    De naheffing zal dus helaas betaald moeten worden.

    Met vriendelijke groet,
    Bart
    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    D
    Datum
    Hallo Bart,

    Bedankt voor je reactie.
    Ik heb inmiddels al contact gehad via jullie site met een van jouw collega's. Zij heeft via mail gereageerd en heeft mijn klacht naar wens afgehandeld.

    Groet,
    Daniëlle
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Winter,

    Ik begrijp uit uw bericht dat uw klacht inmiddels is opgelost.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Raf
    PostNL


Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen