Klacht POSTNL: nalatigheid bij afhandeling poststukken en illegale btw-heffing

Klachtnummer
# 567844
Gebruiker
rkjnssn
Datum
0 reacties

Details

De klacht

BTW is berekend, terwijl deze al betaald is bij de webshop. Bezwaar formulier ingevuld en afgescheept met een smoes dat het bij de verzender verhaald moet worden. Mis, PostNL: CN22 formulier zit in doorzichtige envelop die niet geopend is en er staat op de doos:

VAT PAID
see invoice attached
IOSS VAT ID: IM5280008075

De invoice is niet bekeken, dan was het een stuk duidelijker geworden.
Dit is de consument opzadelen met kosten, die niet terecht zijn.
Na ongeveer 3 weken ontvang ik een e-mail dat er een onderzoek gestart is en 1 minuut later het bericht dat ik bij de afzender moet zijn

De oplossing

onterechte btw terugbetalen en minder smoesjes vertellen

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

POSTNL is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen