Klacht POSTNL: Nalatigheid en in gebreke zijn

Klachtnummer
# 382109
Gebruiker
Bram houps
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Woon in een nieuwbouw wijk. Al meerdere malen gehad dat we een sms kregen u was niet thuis. Maar ze konden het niet vinden.
Daar kan ik nog mee leven bij normale post. Recent kregen we dit voor de sondevoeding voor onze dochter en moeten lullen als brugman om het alsnog dezelfde dag te krijgen wel 3 uur extra thuis moeten zitten. Ook dat naast me neergelegd. Maar nu is ben ik er klaar mee. Medische post een contract en een incasso brief zijn bezorg op nr 4 terwijl op de brieven duidelijk staat nr 6. Buurvrouw was op vakantie contract had 25 juli retour gemoeten en wij kregen deze op 4 augustus. Incasso kosten moet ik nu ook betalen door verkeerde levering en ik moet vrij nemen om alsnog medisch gedoe te regelen.

De oplossing

Ondanks dat de wet dit uitsluit wil ik vergoeding van directe schade dus vrij nemen o.a. het is gewoon weg slecht om op verkeerde nr te bezorgen. Misschien moet post nl meer gaan betalen zodat medewerkers het verschil zien tussen een 4 en een 6!

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging op uw adres. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is dat dit pakket niet bij u is aangeboden, terwijl u in Track & Trace ziet dat de bezorging niet gelukt zou zijn en dat er briefpost foutief is afgeleverd. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om deze melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - Wat is de Track & Trace code van het pakket?

    - Heeft de chauffeur ook geen briefje bij u achtergelaten?

    - Werkt uw deurbel naar behoren? (Dit moet ik in de klacht vermelden indien u wel een briefje in de brievenbus heeft gevonden van de chauffeur)

    - Wat is uw e-mail adres?

    - Is de post die op nummer 4 is afgeleverd voorzien van de melding PostNL port betaald? Op welke datum is deze post foutief afgeleverd. Wie is de afzender?

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal ik uw melding verder in behandeling nemen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht als privé bericht. PostNL is echte niet aansprakelijk voor gevolgschade. Ik heb niet de mogelijkheid om u hiervoor een vergoeding aan te bieden.

    Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen