Opgelost door POSTNL: Nazendservice post overledene

wendaph

In verband met het overlijden van mijn zus wilde ik gebruik maken van de doorzend-mogelijkheid van POST.NL/nabestaandenservice.
Bleek online mogelijk :
- alle vragen waren duidelijk en eenvoudig in te vullen
- copie van mijn ID-kaart ge-upload
- copie van de akte van overlijden ge-upload
Na 7 stappen terecht gekomen bij het laatste onderdeel “betaling”.

Blijkt dat alleen mogelijk met IDEAL .....

En dat heb ik niet.

Even bellen : “kan dat niet anders”?

Nee dus, “ik adviseer u gebruik te maken van de verhuisservice-aanvraag, dan ontvangt u een acceptgiro, gecondoleerd en veel sterkte”

Hoe pijnlijk kun je het maken?

Ik vind dit heel erg !

Betaalmogelijkheid creditkaart of acceptgiro

Geachte heer, mevrouw Koops,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Hieruit begrijp ik dat u online een nabestaandenservice heeft willen aanvragen. Echter is de betaling alleen mogelijk via iDEAL. Hierover heeft u gebeld met de klantenservice en daarbij is aangegeven dat het niet mogelijk is om het op een andere manier te betalen. Een alternatief die geboden werd was de doorzendservice.

Ten eerste gecondoleerd met het verlies van uw zus. Ik begrijp dat dit erg pijnlijk en dat u hier erg ontevreden over bent. Namens PostNL wil ik mijn excuses hiervoor aanbieden. Ik wil u hier graag verder over informeren.

Onlangs is de betaalwijze voor de Nabestaandenservice aangepast. De reden hiervoor is dat alle eurobetalingen in Europa gestandaardiseerd worden. De betaalwijze Automatische Incasso voldoet niet aan de eisen die gesteld worden aan betaalproducten binnen Europa, waardoor PostNL genoodzaakt is om de betaalwijze iDEAL in te voeren. PostNL is zich ervan bewust dat dit, zoals in u geval, lastig kan zijn op het moment dat u niet over deze betaalwijze beschikt. Er wordt hard aan gewerkt om hiervoor een alternatief te bedenken.

Zoals mijn collega had aangeboden, kunt u inderdaad gebruik maken van een doorzendservice, echter is dit vele malen duurder. Een andere optie is om bijvoorbeeld iemand te vragen die wel gebruik maakt van iDEAL. Dan kunt u de gegevens gewoon op uw naam zetten, alleen de betaling loopt dan via die andere persoon. De bijbehorende documenten kunt u dan gewoon per post opsturen.

Ik snap dat dit niet de ideale oplossing is, maar ik hoop dat ik u zo een beetje heb kunnen uitleggen waarom dit niet mogelijk is.

Nogmaals excuses voor deze vervelende situatie. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

Irene
    PostNL
    wendaph
    Ik blijf het vreemd vinden dat daar niet eerder over is nagedacht, niet klantvriendelijk en reken op een snelle oplossing. Trouwens, verhuisservice genereert waarschijnlijk een standaard brief in de trant van gefeliciteerd met uw verhuizing" Uw opmerking dat de verhuisservice duurder is vind ik nogal gevoelloos. Alsof dat wat uitmaakt! . Een dochter van mij heeft me inmiddels geholpen. Enne, wat moeten mensen met de nabestaandenservice als ze geen computer hebben?
    Geachte heer, mevrouw Koops,

Ik begrijp dat u ontevreden bent met de wijze waarop de Nabestaandenservice aangevraagd kan worden.

Ik bied u mijn excuses aan voor al het ongemak dat u hierbij hebt ondervonden. Het is absoluut niet onze bedoeling geweest u van streek te maken met de oplossingen die wij proberen te bieden. Helaas is het niet mogelijk om op een andere manier dan online deze service aan te vragen. Uw klacht hierover nemen wij mee in ons verbeterproces. Ik begrijp daarnaast dat het inmiddels is gelukt om via uw dochter de service aan te vragen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

Raffika
    PostNL
    wendaph
    Hopelijk kunnen anderen spoedig ook van de service gebruik maken.