Klacht POSTNL: Neem verantwoordelijkheid en schuif het niet af!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 374983
Gebruiker
Sticcars.com
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik ben als ondernemer afhankelijk van het bezorgen van de pakketten en poststukken voor mijn webshop (sticcars.com).

Nu komt het helaas regelmatig voor dat zendingen veel te laat of niet bezorgd worden. Klanten klagen steen en been dat hun spullen te laat aankomen.

PostNL zegt doodleuk dat ze hun bestelling maar met track en trace moeten laten versturen, want zonder track en trace valt niet te bekijken waar het poststuk zich bevindt. Klanten die hun beklag doen bij PostNL worden doodleuk terug naar mij gestuurd zodat ik het op kan lossen.

Lijkt me een rare gang van zaken aangezien jullie als PostNL verantwoordelijk zijn voor het leveren van de post.

Wordt het niet eens tijd dat jullie de verantwoordelijkheid goed oppakken en ook de kosten hiervoor te gaan dragen in plaats van het van je af te schuiven?

Klanten verwachten hun spullen en wij als bedrijf krijgen jullie fouten op ons dak, dat lijkt me niet de bedoeling.

De oplossing

Zie klacht, lijkt me duidelijk verhaal toch?

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Wiegers,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van bepaalde poststukken. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Poststukken welke met reguliere briefpost worden bezorgd zijn spijtig genoeg niet te traceren. Wél kan de geadresseerde via de MijnPost-App zien welke poststukken er naar deze geadresseerde onderweg zijn. Omdat de geadresseerde een overeenkomst met de afzender (met u)heeft, wordt er naar u verwezen voor een mogelijke passende oplossing. Wanneer er navraag mogelijk is voor een bepaalde zending zal ook naar de afzender worden verwezen. Voor aanvullende vragen verwijs ik u naar onze algemene voorwaarden. Deze zijn te raadplegen via: https://www.postnl.nl/algemene-voorwaarden/alle-voorwaarden. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Sticcars.com
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen oplossing maar meer afpoeieren, de verantwoording wordt alsnog bij de verzender neergelegd! Poststukken welke met reguliere briefpost worden bezorgd zijn spijtig genoeg niet te traceren. Wél kan de geadresseerde via de MijnPost-App zien welke poststukken er naar deze geadresseerde onderweg zijn. Omdat de geadresseerde een overeenkomst met de afzender (met u)heeft, wordt er naar u verwezen voor een mogelijke passende oplossing. Wanneer er navraag mogelijk is voor een bepaalde zending zal ook naar de afzender worden verwezen. Voor aanvullende vragen verwijs ik u naar onze algemene voorwaarden. Deze zijn te raadplegen via: https://www.postnl.nl/algemene-voorwaarden/alle-voorwaarden.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen