Klacht POSTNL: Nepnieuws van Postnl.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 357961
Gebruiker
J. Pietryga
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Pakketje is bij ons thuis zogenaamd door de postbesteller gebracht, maar omdat we 'niet thuis' waren, is het niet bezorgd. Echter we waren wel thuis. ook geen briefje achtergelaten.

Bij het indienen van de klacht werd er in het geheel niet geluisterd. Ze zouden contact opnemen met de afzender, terwijl het pakketje al bij hen volgens hun eigen administratie is aangekomen.

Het eerste kan gebeuren, maar het laatste is schandalig.

De oplossing

Het track en trace nummer is bekend. Dus doe er wat aan!

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een pakket uit het buitenland. Ook zou er bij contact met de klantenservice niet goed geluisterd zijn. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik begrijp dat u het pakket graag op uw huisadres had ontvangen. Ik kan een klacht voor u indienen, zodat de bezorger aan wordt gesproken op het niet achter laten van een bericht. Ik zie dat het pakket beschikbaar was op een PostNL locatie, maar dat het niet is afgehaald. Daarom is het retour gegaan naar de afzender. Voor een passende oplossing kunt u daarom contact opnemen met de afzender.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om de klacht zo goed en snel mogelijk voor u in te dienen, ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    * Uw e-mailadres

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

  2. Auteur
    J. Pietryga
    Datum
    Mijn mailadres is janko@pietryga.nl.
    Ik stel er prijs op dat u de postbezorger hierop aanspreekt. Hij/zij blijkt meerdere malen aan de deur te zijn geweest zonder een notitie te hebben achtergelaten. Het lijkt me niet uitgesloten dat het pakketje in eigen zak is gestoken.
    Mocht ik de kosten niet geretourneerd krijgen, dan stel ik post.nl aansprakelijk voor het bedrag dat ik voor de portemonnee heb betaald.
  3. Auteur
    J. Pietryga
    Datum
    Inmiddels heeft een buurvrouw het pakketje bij een postagentschap Primera Peters 'gevonden'. Zij herkende onze naam op het pakketje dat al enige weken daar gelegen heeft. Dus niets waar van de opmerking dat het teruggestuurd was. Zij vroeg of ze het pakketje mocht meenemen en dat was goed (eigenlijk ook een onjuiste gang van zaken in het postagentschap). Al met al is het pakketje terecht, maar wat een keten van slordigheden van POST.NL.
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Ik ben blij om te horen dat u uw pakket inmiddels alsnog ontvangen hebt. Normaal gesproken blijven pakketten maximaal 14 dagen op een PostNL-locatie liggen, waarna ze retour gaan. Vandaar dat mijn collega ervan uitging dat uw pakket ook daadwerkelijk retour gezonden was. Mijn excuses voor het ongemak.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J. Pietryga
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ofschoon het pakketje er is, is de bezorging niet aangesproken. Ook over het afhaalpunt is er niets gezegd. Handige reactie zonder echte inhoud.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen