Klacht POSTNL: Niemand bij PostNL blijkt in staat om een simpel leveringsprobleem op te lossen.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 448751
Gebruiker
Pensionado#1957
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Een pakket welke 11 mei naar spanje is gestuurd, komt niet aan. Bij raadpleging middels de track en tracecode blijkt dat vanaf 11 mei geen wijziging in de status is. Pakket is nog steeds in nederland?
Via de website van PostNL is het niet mogelijk om een chat met een echte medewerker op te starten.
Waarom wordt niet geleverd conform de overeengekomen leveringsdata?
Waar is het pakket nu? In de papiercontainer? Bij een medewerker thuis? In een vergeten hoekje? Als het uiteindelijk lukt, na 40 minuten in de wacht te hebben gestaan, om contact te hebben met een medewerker, wordt doodleuk verteld dat je dan maar een klacht moet indienen.

De oplossing

Uitzoeken waar het pakket momenteel is en zo snel mogelijk zorg dragen voor een adequate verzending.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik snap inderdaad dat u graag wilt dat er een onderzoek naar deze opgestart gaat worden. Helaas is door de huidige situatie voor een pakket naar Spanje een onderzoek pas na 30 dagen mogelijk. Mocht de zending dus op 10 juni nog niet zijn bezorgd dan kan u contact met ons opnemen om het onderzoek op te starten voor deze zending. Hopelijk komt het in de tussentijd nog snel aan.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.


    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Pensionado#1957
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen oplossing. Een pakket met Track&Trace kunnen ze bij PostNL na 15 dagen niet traceren. Hoewel het pakket blijkbaar nog ergens in een distributiecentrum in Nederland is leggen ze de fout en de daarmee de oplossing, zoals te verwachten, buiten hun mogelijheden. Een beproefde methodiek om niet actie te hoeven komen. Een pakket verzonden zonder T&T komt wel aan. Binnen 8!! werkdagen. Dus de huidige situatie, ik vermoed Coronaperikelen, die men aanvoert zijn pertinent niet van toepassing! Ik zou zeggen stoppen met die dure T&T. Als er wat is geven ze bij PostNL niet thuis. Slechte heel slechte service. Feitelijk totaal geen service. Ze hebben het geld binnen en doen verder geen moeite om overeenkomsten na te komen. Bah!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen