Klacht POSTNL: Niet aangekomen/half aangekomen zendingen

Bontenbal

In 2013 heb ik meerdere keren problemen ondervonden met PostNL. Zo had ik een kaart+kinderketting opgestuurd naar mijn nichtje die nooit is aangekomen. Verder had ik een kaart gestuurd met daarin euromuntstukken aan een goed doel. De kaart is wel aangekomen maar de daarin geplakte euromunstukken niet. Op dit moment, 2014 ben ik verder in afwachting van een pakket uit Canada dat al op 13 december 2013 is gepost in de buurt van Toronto, het is nu 8 januari en het pakket is nog steeds niet aangekomen. Ik heb PostNL op de hoogte gesteld van al deze zaken. Hierop heb ik antwoord ontvangen, maar het antwoord is steeds hetzelfde: dat zij het betreuren, maar dat zij verder niets kunnen doen omdat er geen trackingcode is. Postzegels en portokosten zijn niet goedkoop en alles, zelfs iedere brief of kaart, het hele jaar door aangetekend versturen is geen optie. Van PostNL heb ik geen enkele compensatie ontvangen voor de verdwenen/niet aangekomen/half aangekomen postsstukken. Dus is mijn klacht n

Compensatie van de portokosten en waarde van de niet aangekomen goederen/euromunststukken.

Geachte mevrouw Bontenbal,Uit uw e-mail begrijp ik dat u in 2013 meerdere problemen met PostNL heeft ondervonden. Het spijt mij dit te horen en bied u dan ook mijn excuses aan.Ik begrijp dat u nu in afwachting bent van een pakket dat vanuit Canada naar u toe is gezonden en al een tijdje onderweg is. Het betreft hier een pakket zonder een track & trace code, dus het klopt dat het dan voor ons onmogelijk is om het pakket te traceren. Het is helaas niet na te gaan of het pakket zich nog in Canada, of al in Nederland bevindt. Wanneer het pakket Nederland binnenkomt, is het de bedoeling dat het binnen één werkdag bij u wordt bezorgd.Het spijt me dat ik niet meer voor u kan betekenen en ik ga er vanuit dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd. Met vriendelijke groet,
    Gerie
    Bontenbal
    Geachte mevrouw, Dank voor uw antwoord. Mijn klacht ging echter niet alleen over het pakket vanuit Canada maar ook over twee andere poststukken uit 2013 waarbij van een de helft van de inhoud verdwenen is en bij het andere het nooit bezorgd is. Zoals ik in mijn klacht al schreef, krijg ik steeds hetzelfde antwoord van PostNL, namelijk dat PostNL niets kan doen omdat er geen tracking no is. De klacht is nog steeds niet opgelost, mijn voorstel was compensatie van de portokosten en de waarde van h
    Gechte mevrouw,Hartelijke dank voor uw reactie waarin u aangeeft graag een compensatie te ontvangen voor de post welke u heeft verstuurd, maar die niet bij de geadresseerden is aangekomen. Graag informeer ik u hierover.Uw post is verzonden zonder een aanvullende verzekering tegen vermissing of beschadiging. Om die reden is een schadevergoeding volgens onze Algemene Voorwaarden niet mogelijk. De Algemene Voorwaarden kunt u nalezen op onze website: http://www.postnl.nl/voorthuis/site/disclaimer/
    Wilt u in de toekomst een zending met waarde versturen, dan kunt u gebruik maken van onze Verzekerservice. Hierbij is het mogelijk om een zending te traceren. Meer informatie op de verzekerservice vindt u op onze website: http://www.postnl.nl/voorthuis/brieven/brief-verzekerservice/ .Nogmaals mijn excuses voor het ondervonden ongerief. Ik ga er vanuit dat ik u hiermee voldoende informatie heb gegeven. Met vriendeijke groet,Willemien