Klacht POSTNL: Niet afhandelen bezorging zonder reden.

Erikbrattinga

Het is inmiddels een terugkerend probleem in ons gebouw. De aflevering van pakketjes is soms moeilijk omdat er geen deurbellen zijn voor de afzonderlijke appartementen en om die reden lijken de postbodes van PostNL vaker niet dan wel een pakket te bezorgen in ons gebouw. Ook vandaag weer; het aangegeven tijdvak was 10:30-14:00. Dus ik heb staan wachten vanaf 10:30 om opeens de melding te krijgen dat het een later tijdvak wordt en uiteindelijk om 16:10 het bericht te zien veranderen in een mislukte eerste afleveringspoging. Ik heb de bezorger overigens wel langs zien rijden. Ongetwijfeld staat mij morgen hetzelfde tafereel te wachten waarna ik het pakket overmorgen kan gaan ophalen.

Uiteraard hebben een groot aantal bewoners in ons gebouw briefjes op hun brievenbus hangen met suggesties wat te doen bij bezorging. Het zou ideaal zijn als we deurbellen zouden kunnen krijgen, maar helaas is uit gesprekken met de beheerder gebleken dat dit haast onmogelijk is.

In dit geval wil ik 2 dingen voorstellen; persoonlijk en een meer structurele oplossing voor PostNL.

1. Persoonlijk.
Het blijft uiteraard schandalig dat de postbezorger gewoonweg besloot niet te bezorgen. Te meer omdat ik ziek thuis ben op dit moment, maar wel heb zitten wachten op de gang in de kou, omdat het pakket belangrijk is. Graag een redelijke compensatie. 4 velletjes postzegels ofzo ;-)

2. Structureel.
De bewoners van het gebouw kennen het probleem van dit gebouw. Zou het niet handig zijn wanneer wij bij de track&trace gegevens in de fase van voorbereiding, in het sorteercentrum, in het distrubitiecentrum en tussen poging 1 & 2 de keuze zouden kunnen krijgen het pakket te laten afleveren bij het postkantoor waar we het uiteindelijk toch moet ophalen? Het bespaart PostNL de vrachtkosten, het is een vrije keuze van de klant (dus niemand wordt uitgesloten van bezorgdiensten) en de ergernis van de klant wordt verminderd doordat hij zijn pakket eerder heeft.

Beste Erik Brattinga,Wat een lastige situatie. Wat ik voor u kan doen is een melding maken met als inhoud dat de bezorger niet is geweest met als aanvulling de situatie over de deurbellen. Dit zal dan worden besproken met de betreffende bezorger. Helaas is het nog niet mogelijk om in de fase van voorbereiding het afleveradres te wijzigen. Wat wel een mogelijkheid kan zijn is bij voorhand een ander adres aan te geven, dit kan bijvoorbeeld een vriend zijn of een buurman. Ik ga de melding voor u aanmaken en hoop dat het in de toekomst niet meer zal voorkomen. Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik dat graag.Met vriendelijke groet,
    Femke