Klacht POSTNL: niet afleveren op het dichtstbijzijnde afhaalpunt

zoveelstegedupeerde

geheel in lijn met de meeste klachten over pakketten uit het buitenland. Post.nl zet in mijn geval het pakket niet bij de dichtstbijzijnde post.nl afhaalpunt (ong. 400 meter in dezelfde straat)af, maar bij een punt op 2.5km midden in het centrum van Breda. Hierdoor moet je of op een fiets/lopend of met dure parkeerkosten je pakket afhalen. Post.nl geeft als reden op dat dit punt is gekozen op postcode. wat is dan de postcode van het afhaalpunt in mijn straat? Volgens mij zijn dat dezelfde cijfers. Ik loop hier al hele lange tijd tegen en heb het opgeven. Ik laat mijn pakketten leveren met achteraf betaling. En als deze op het afhaalpunt moet worden opgehaald dan laat ik ze gewoon teruggaan en bestel opnieuw. Als dit regelmatig gebeurt en de leverancier belt dan leg ik het uit en vraag om een andere vervoerder. Meestal doet de leverancier dat. Doet hij het niet dan bestel ik het bij een ander. De meerkosten wegen vaak op tegen de tijd en de extra kosten die ik moet maken.
Het gaat hier om pakketten van de Nieuwe Haagdijk in Breda. dichtstbijzijnde afhaalpunt: Haagdijk. Pakketten moeten worden opgehaald bij McFlek op de Ginnekenweg.

Het op zoals ze vermelden, bij de dichtst bijzijnde post.nl afhaalpunt neerleggen en niet op een veel verder punt.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het PostNL punt waar uw pakket geleverd wordt. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik snap inderdaad dat u hiervan baalt dat het niet bij een PostNL punt geleverd wordt die dichter bij u is. Een pakket zal altijd eerst bij u aan de deur geleverd worden, tenzij u via de afzender er van te voren voor kiest om uw pakket bij een specifiek pakketpunt af te later leveren of u dat voor de eerste bezorgpoging doorgeeft. Als dit niet gebeurd zal de bezorger bij u aanbellen, mocht u dan niet thuis zijn dan zal het pakket naar een afhaalpunt gaan die aan een bepaald postcodegebied gekoppeld staat. Het kan daardoor zijn dat u in de buurt een afhaalpunt heeft die dichterbij is voor u, maar dat de meeste postcodes in dat postcodegebied dichter in de buurt liggen bij het gekoppelde punt. Het gekoppelde punt kan helaas niet specifiek voor uw adres veranderd worden.

zoveelstegedupeerde
geen oplossing aangeboden