Opgelost door POSTNL: Niet alle brievenbuspost wordt bezorgd

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 397013
Gebruiker
Vrouw35
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Postbezorger in de straat duwt lukraak de post in brievenbussen. Sinds een aantal weken ontvang ik veel poststukken niet meer. Waar ze wel blijven? In ieder geval niet in mijn brievenbus. Mijn post bevat vaak zeer privacy gevoelige informatie en dit beland dus bij willekeurige buren die kennelijk niet de moeite nemen om de post alsnog bij mij in de brievenbus te stoppen maar deze poststukken lezen en vervolgens weggooien. Ik vind ik dit bijzonder schandalig. En op een normale wijze een klacht indienen bij PostNL kan ook niet meer. Je moet al je gevoelige informatie op de webpagina van PostNL intikken bij een chatbot die voor jou gaat bepalen wat er met de gegeven informatie gaat gebeuren. Een online klachtformulier invullen of een mail sturen kan niet meer. En je krijgt maximaal 250 tekens om al je informatie te geven.
Ik gebruik de PostNL app en daardoor kan ik op zeker stellen dat niet al mijn post wordt bezorgd.
Ik eis dat de bezorger wordt aangesproken op dit probleem en hier serieuze opvolging in plaats vindt.

De oplossing

Ik eis dat de bezorger in mijn straat wordt aangesproken op dit probleem zodat er vanaf nu geen missende poststukken meer zullen voor komen. En ik alles weer ontvang zoals de postnl app ook aangeeft dat ik moet ontvangen.
Het betreft voornamelijk de bezorger op de zaterdag. Daarvan mis ik meest van de tijd poststukken.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de postbezorging. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - van welke afzenders verwachtte uw post en wanneer
    - op welk adres is dit verkeerd bezorgd
    - Het mailadres van u
    - Weet u zeker dat al deze post door ons wordt bezorgd

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Vrouw35
    Datum
    Middels privé bericht gereageerd op de reactie van PostNL omdat er persoonlijke gegevens worden gevraagd. Afwachten wat de oplossing gaat zijn.
    Beide keren betreft het bezorging op zaterdag en binnen 2 weken 2 missende poststukken. Lijkt mij duidelijk wie er verantwoordelijk voor is en wat er aan gedaan moet worden.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw,

    Bedankt voor de gevraagde gegevens. Allereerst wil ik u namens PostNL mijn excuses aanbieden.

    U heeft aangegeven dat meerdere poststukken niet bij u zijn bezorgd.
    Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is, vooral omdat u aangeeft dat dit al meerdere keren is voorgekomen.

    Een enkele keer raakt post in het verwerkingsproces zoek. Bijvoorbeeld tijdens het sorteren door onze machines of bij het bezorgen. Bij ongeregistreerde zendingen, zoals bij uw poststukken, kunnen we niet achterhalen wat de precieze oorzaak is van de vermissing. Deze poststukken kunnen we namelijk niet volgen.

    Bij deze heb ik hier een klacht over ingediend. Aan de hand van de postcode gaan we onderzoeken of het probleem vaker voorkomt. Op deze manier kunnen we in de toekomst voorkomen dat dit gebeurt. Ook zal ik collega's uit dit gebied informeren over uw vermiste poststukken. Mocht uw poststuk alsnog gevonden worden, dan bezorgen we deze uiteraard. Er zal dan ook geen verdere terugkoppeling worden gegeven.

    Mocht er nogmaals post worden vermist, dan verzoek ik u om weer contact met ons op te nemen.Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Vrouw35
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er wordt intern een klacht van aangemaakt en er wordt bij de bezorgers in mijn gebied melding van gemaakt. Daar heb ik mijn poststukken die vermist worden niet mee terug maar als dit door PostNL echt opgevolgd wordt zou het missende poststukken in de toekomst zo goed als moeten voorkomen en de nauwkeurigheid van bezorgen moeten verbeteren bij de bezorgers in mijn gebied. Technische fouten door het machinaal voorsorteren daar gelaten.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen