Klacht POSTNL: Niet bezorgde aangetekende brief

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 429982
Gebruiker
DM-1987
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb ruim €8 betaald voor het versturen van een aangetekende brief naar een bedrijf. De bezorger heeft slechts 1 poging gedaan om deze te bezorgen en dan nog wel voor de openingstijd van het bedrijf. Vervolgens hierover gebeld met PostNL. Krijg ik te horen dat de bezorger een tweede poging had moeten doen maar door zijn fout de brief nu naar een PostNL locatie wordt gebracht en ik mijn geld terug zou krijgen. Sta ik vervolgens een aantal minuten in de wacht en krijg daarna te horen dat ik toch geen geld terug krijg en dat ze maar 1 bezorgpoging doen. Werkelijk waar belachelijk. Waarvoor betaal ik dan zoveel geld voor een service die niets anders is dan de reguliere post!!!! Ik ben woest!

De oplossing

Op z’n minst m’n geld terug

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw aangetekende brief. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik snap inderdaad dat u hier niet blij mee bent. Mijn collega heeft u helaas in het eerste deel van het gesprek onjuiste informatie gegeven. Wij doen tegenwoordig nog maar één bezorgpoging voor het afleveren van pakketten en aangetekende brieven. U betaald niet extra kosten om de bezorging te wijzigen. Wel kan u door het aangetekend te versturen aanspraak maken op onze verzekerservice mocht de zending bijvoorbeeld beschadigd zijn geraakt of had er een onderzoek naar de zending gestart kunnen worden als er iets mis was gegaan tijdens de bezorging van deze aangetekende brief. Ik kan u daardoor helaas niet tegemoet komen om u de verzendkosten te vergoeden. Mijn excuus voor het ongemak.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.


    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
DM-1987
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is geen oplossing geboden. Alleen maar excuses voor het verkeerd informeren. Het zou PostNL goed staan als ze duidelijker vermelden wanneer er wel of niet een 2e bezorgpoging wordt gedaan en dat hun personeel hiervan op de hoogte is. En daarnaast wat gezond verstand om een aangetekende brief wat afgeleverd moet worden bij een bedrijf wel binnen de openingstijden aan te bieden!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen