Opgelost door POSTNL: Niet doen wat er belooft wordt.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 405816
Gebruiker
Trust2110
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Op zaterdag 30 november zou een pakje bezorgd worden. Ik zit thuis met een gescheurde enkelband te wachten op deze (medische) producten. De bezorgrange geeft aan: tussen 13.20 - 15.45 wordt bezorgd. Het scherm staat open, ik ben er, ik wacht af.... Plotseling verandert de mededeling: het lukte niet uw pakje te bezorgen, het wordt opnieuw aangeboden op maandag 2 december. Notabene om 15.10, dus binnen de range! Stomverbaasd ga ik naar de website en heb eerst een 'zinloze' conversatie met een robot. Dan bel ik de klantenservice en (22 minuten in de wacht). Er wordt gezegd dat de bezorger is geweest. Ik zeg dat dit gelogen is, ik ben immers thuis. Dan doet uw bel het misschien niet....!!! zegt de man. Ik bewaar mijn geduld en zeg dat dit niet het geval is, dat ik de producten NODIG heb. Hij belt het sorteercentrum en beloofd mij dat het pakje alsnog rond 17.00 uur wordt gebracht. Ik ben blij verrast en hang op. Ook dit blijkt een loze belofte er is niemand gekomen. Ik strompel naar de brievenbus: geen briefje. Nu is het maandag 2 december en opnieuw: Vandaag 2 december
12.45 - 15.15 uur, wordt mij het pakje beloofd. Ik bel met de klantenservice om er zeker van te zijn dat het pakje vandaag bezorgd wordt. Krijg niet alleen een grote mond, maar er wordt ontkent dat het pakje zaterdag al onderweg was???? Ik ben met stomheid geslagen. Wat wilt u nu eigenlijk vraagt de dame dit keer? Mijn pakje antwoord totaal in de war over zoveel miscommunicatie. Wat een bijzonder slechte service, wat een bijzonder slecht 'klantbegrip'. Wat een schandalige wijze van bedrijfsvoering. Dit is het zendingsnummer: 3SYBAD408586201. Post.nl neem mensen aan die 'menselijk' mogen zijn i.p.v. ze in een script te dwingen en loze beloften doen om 'maar-van-de-klant-af.te.zijn'. Jammer dat dit bedrijf nog steeds monopolist is. Veel meer concurrentie zou hier het probleem oplossen!!!!

De oplossing

Mijn pakje ontvangen

6 reacties

  1. Auteur
    Trust2110
    Datum
    Overigens is dit in dezelfde week nogmaals gebeurd. Toen is het pakje achtergelaten in een winkel met Post.nl locatie. Het pakje was vrij onbelangrijk en het bedrijf, de verzender dus, heeft het teruggehaald om opnieuw te verzenden (leve de service van goed bedrijf!!).
    Zendingnummer: 3SYWVA020608601
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik snap uiteraard dat het niet fijn is dat uw pakketten niet op de juiste manier bezorgd worden, zoals u van ons normaal wel gewend bent. Ik zie dat het pakketje bij de afhaallocatie af is gehaald. Ik ga er dus vanuit dat u het pakketje nu heeft.

    Ik heb wel de situatie doorgezet naar de leidinggevende van de bezorger, zodat dit met de verantwoordelijke bezorger besproken gaat worden. De leidinggevende zal daarin de nodige maatregelen nemen om dit een volgende keer te voorkomen. Dit wordt verder intern verwerkt, u krijgt geen terugkoppeling van de afhandeling.

    Ik heb ook nog even uw andere pakketje. Deze lijkt door een sorteerfout niet retour te zijn gegaan naar de afzender, maar ligt opnieuw klaar bij de PostNL locatie in uw buurt. Als het daar niet afgehaald wordt, dan wordt het zaterdag opnieuw retour gestuurd naar de afzender. U mag er van uitgaan dat het dan wel gewoon op de juiste wijze retour gaat. Mijn excuus nog voor al het ongemak.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.


    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  3. Auteur
    Trust2110
    Datum
    Dank voor uw reactie, al ligt het een stuk gecompliceerder dan u schetst. Bovendien is het andere pakketje inmiddels opnieuw door het bedrijf (eerst teruggehaald) verstuurd (pakketnummer 3SYTQC7747219). Dit wordt in mijn scherm 'aangeboden' tussen 12.45-15.15. We zullen zien... Misschien kunt u dit keer 'meekijken'. Ik zit met een gescheurde enkelband thuis, iedere dag, sinds 1 week. Beiden pakjes - waarvan 1 met medische producten - zijn NOOIT aangeboden, dit werd wel beweert, ook geen briefje in de deur gevonden. Online Drogist heeft een nieuwe zending - op hun kosten- nu per koerier gestuurd. Over service gesproken!! Ik hoop dat Post.nl er een voorbeeld aan neemt. Al was het maar dat er tenminste enige vorm van begrip en vriendelijkheid getoond wordt bij de klantenservice - na 38 min. wachten. Ik hoop dan ook oprecht dat dit een incident was en wacht het pakje van vanmiddag tussen hoop en vrees af. Vriendelijke groet, Caroline Bakker
  4. Auteur
    Trust2110
    Datum
    Kijkt u nog steeds mee: 3SYTQC7747219?? De status is alwéér gewijzigd. Zou ik niet thuis zijn vanwege mijn enkel dan had ik voor niets zitten wachten....
  5. Auteur
    Trust2110
    Datum
    15.00 uur: geen vertraging in mijn postcodegebied... zie bijgevoegde foto voor pakketnr: 3SYTQC7747219
  6. Auteur
    Trust2110
    Datum
    Het pakje is eindelijk op de goede plek, gebracht door 2 vriendelijke, beschaafde jonge heren. Hartelijk dank daarvoor!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Trust2110
Datum
Uiteindelijke oplossing
Het pakje is eindelijk bezorgd!
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?