Opgelost door POSTNL: Niet eens met het betalen van de portokosten op de betalingsherinnering

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 354435
Gebruiker
Joketousain23
Datum
2 reacties

Details

De klacht

betreft betaalcode 502807
l,s, Reeds 2 maal heb ik een betaalverzoek gekregen voor een poststuk dat te weinig gefrankeerd zou zijn. Ik heb net op internet gekeken welk poststuk dit zou zijn geweest. Daar zag ik ook dat er een gestempelde postzegel op zit, d.d. 15-02-2019.
Ik ben dus niet van plan deze boete te betalen.Tevens is onze naam foutief vermeld. Met een t, terwijl onze naam zonder t is. Met vriendelijke groet,

De oplossing

Betalingsverzoeken annuleren

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,
    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een portokaart heeft gekregen terwijl het poststuk wel gefrankeerd was met een postzegel. Ik kan me voorstellen dat u niet op deze kosten zit te wachten. Mijn excuses voor het feit dat uw naam verkeerd vermeld is op de kaart. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Als post onvoldoende postzegels bevat, dan sturen we een portokaart naar de afzender. In uw geval staat er mogelijk geen afzender op de brief. Hierdoor wordt de portokaart automatisch naar uw adres doorgezonden. Ik kan me indenken dat u het niet eens bent met deze portokosten, omdat u deze brief niet zelf heeft verstuurd en er bovendien wel een postzegel op zat. U bent uiteraard niet verplicht deze kosten te betalen. Helaas hebben wij van u te weinig informatie ontvangen om uw melding verder in behandeling te kunnen nemen en de kosten eventueel te kunnen laten vervallen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvangen wij graag alsnog de volgende informatie:

    - Wat is de volledige betaalcode die op de portokaart staat? Met de code die u heeft meegestuurd kan ik tot mijn spijt de informatie niet bekijken.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding op Klachtenkompas verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een privéreactie op dit bericht.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Dank u wel voor uw reactie met de gevraagde gegevens.

    Ik heb voor u gekeken naar de portokaart en ik zie dat de afzender twee postzegels op de zending had moeten plakken.

    Natuurlijk bent u als ontvanger niet verantwoordelijk voor de frankering van een zending. Daarom heb ik de portokaart afgeboekt en kunt u deze weggooien.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Joketousain23
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik kan de boetekaart voor porto verscheuren en hoef dus geen boete te betalen.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen