Klacht POSTNL: Niet klantvriendelijke behandeling bij navraag van een pakket Met de status bezorgd terwijl t niet
Details
De klacht
Niet kant vriendelijke behandeling bij een pakken dat de status had van bezorgd terwijl het niet bezorgd was. Heb ook een e-mail gekregen dat het pallet bezorgd was. Heb eerst hierover gebeld en kreeg te horen dat ik moest wachten tot 19:00 uur (ik belde om 15:55).Ook contact opgenomen via chatservice van Postnl. Hier werd door ene Sebastian aan mij verteld dat maar bij de buren moest vragen terwijl dit niet in hun systeem stond vermeld. Daarna kreeg ik te horen dat ik met de afzender contact moest opnemen en dat die dat moest uitzoeken. Op dit antwoord heb ik gevraagd om een schriftelijke bevestiging via e-mail van de aanbevolen procedure zodat ik dat verder kon oppakken. Ik kreeg te horen dat dat niet. Ik heb toen geantwoord dat ik de service van Postnl in deze waardeloos en amateuristisch vond. Toen werd op onbeschofte wijze de chatsessie door die Sebastian verbroken. Hetgeen nog bevestigde dat de service in deze bijzonder slecht was en totaal niet klantvriendelijk.
De oplossing
In een dergelijk geval het probleem zelf oplossen en niet afschuiven op determines (buren en afzender).En ook de medewerkers die klanten Met een vraag of klacht trainen op klantvriendelijkheid.
Uiteindelijke oplossing
Uiteindelijke oplossing
Eigenlijk niet. Heb wel mijn pakket inmiddels ontvangen. Het blijkt dat het pakket bij de balie van het gebouw was afgegeven. En dit stond Bergen’s in het system. Maar de kern van het probleem blijft en dat is dat in soortgelijke situaties de bal bij de ontvanger en de afzender wordt gelegd. 1 telefoontje of app of sms naar de bezorger had direct klaarheid gebracht. En dat is wat er gelukkig ook gebeurd is uiteindelijk.
Dit had zoveel irritatie kunnen voorkomen. Hoop dat t niet meer in de toekomst zal gebeuren.
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling