Klacht POSTNL: Niet nagekomen contract leveringsplicht overeenkomst

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 443718
Gebruiker
DeJuan
Datum
1 reactie

Details

De klacht

PostNL beroept zich op overmacht van niet kunnen leveren aangetekend en verzekerd pakket naar Italië Rome. (NB vóór de "Lockdown" ). PosteItaliane bezorgde daar zelfs ten tijde van de lockdown.

Pakket is inmiddels retour en ik wil geen schadevergoeding maar gewoon mijn betaalde 18 euro of een voucher ter hoogte van dat bedrag.

De afdeling (navraag buitenland) die deze klacht onderzocht antwoordt negatief:

" ik heb uw e-mail ontvangen, graag reageer ik hierop.

Op het moment van verzending, 16 maart 2020, was er inderdaad nog geen informatie dat voor bepaalde postcodegebieden in Italië geen post en pakketten werden bezorgd. Vlak na uw verzending , namelijk op 25 maart, hebben wij hierover bericht ontvangen en deze informatie ook op onze website gezet.

Zendingen welke op dat moment zich bevonden in Italië werden geretourneerd, ook uw zending.

Dit is een situatie welke voor PostNL valt onder overmacht en conform de algemene voorwaarden vergoedt PostNL geen verzendkosten bij overmacht.

Ik kan mij voorstellen dat u niet blij wordt van deze informatie. Het gestelde in de email van 11 mei blijft echter gehandhaafd.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,

De oplossing

18 euro terug wegens niet nakomen leveringscontract. Voucher is ook welkom.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat uw pakket met als bestemming Italië bij u retour is gekomen. Ik kan me voorstellen dat u een oplossing wilt voor de verzendkosten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Door middel van uw gegevens zie ik dat er reeds een onderzoek is ingesteld. De behandelaar van het onderzoek heeft u per e-mail geïnformeerd over de uitkomst van het onderzoek en het standpunt van PostNL. Ik begrijp dat u erg teleurgesteld bent over de uitkomst van het onderzoek. Tot mijn spijt kan ik de uitkomst van het onderzoek en het antwoord van de onderzoeksafdeling niet veranderen. Het spijt me dat ik in deze situatie verder niets meer voor u kan betekenen. Mijn excuses voor alle overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
DeJuan
Datum
Uiteindelijke oplossing
Men blijft bij overmacht. Reden om niet met PostNL iets te versturen naar "knoflooklanden" Volgende stap is naar een een soort klacht commissie.. Nou dan weet je het al. Eerst 30 euro betalen om afgewezen te worden. Het pakketje is met UPS na 3 dagen al afgeleverd. Kost iets meer maar dan weet je wat je hebt. Tot nooit meer ziens PostNL
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen