Klacht POSTNL: Niet nakomen op de gemaakte afspraken

Yousja

Voor de zoveelste keer een pakket niet op afgesproken datum bezorgen. De postbezorger die bij mij moet leveren vind het kennelijk moeilijk om iets te leveren op het juiste adres en datum. Mijn pakket zou aankomende vrijdag komen. Maar in plaats daarvan stuurt hij het door naar de dichtstbijzijnde post locatie VANDAAG...Dus NIET aankomende vrijdag en NIET bij mij. Dit betekend voor mij dat ik weer een pakket mis loopt. Omdat ik het niet kan halen. En omdat Postnl zich niet aan de afspraken houd loop ik mijn pakket alweer mis. En is de kans erg groot dat ik het opnieuw moet bestellen. En extra kosten moet maken alweer. Omdat het kennelijk ook nog eens extra geld kost als ik zelf een datum en tijd wil uitkiezen.

Pakket alsnog bezorgen op de gewenste datum en tijd waar ik ook extra voor heb betaald. En niet weer met een excuus aankomen dat er storingen zijn. Dat is me verteld door hun helpdesk. Het is de zoveelste keer dat dit gebeurt. Het probleem ligt niet bij mij. Maar bij jullie of jullie bezorger

Geachte mevrouw Bredewoud,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat de bezorging van uw pakketten zo moeizaam verloopt. Ik begrijp dat u hier erg teleurgesteld en boos over bent, mijn excuses voor de gang van zaken. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde code heb ik de status gecontroleerd. Ik zie hierbij inderdaad uw keuze voor het aanpassen van de bezorgdatum naar vrijdag 11 mei. Hoe het precies heeft kunnen gebeuren dat deze aanpassing niet verder is doorgevoerd kan ik helaas niet zien. Het pakket is inmiddels af te halen bij de afhaallocatie, ik kan er tot mijn spijt niet voor zorgen dat het pakket alsnog op vrijdag 11 mei op uw adres zal worden afgeleverd.

U geeft aan dat u extra heeft betaald om de bezorgdatum te kunnen aanpassen. Normaal gesproken is dit alleen het geval indien u kiest voor levering in de avond of voor extra vroeg afleveren bij een afhaalkantoor en dit is bij uw keuze niet het geval geweest. Kunt u via een privé-bericht een screenshot sturen van de betaling voor het wijzigen van de bezorging samen met uw IBAN-nummer en de tenaamstelling van de rekening? Dan kijk ik graag wat ik qua kosten voor u kan betekenen.

In afwachting van uw reactie,

Tamar
    Yousja
    Het gaat mij niet om het geld. Maar om het feit dat jullie de afspraken niet nakomen. En ik hoef het excuus niet nogmaals horen dat het ergens in het systeem niet goed is verwerkt. Dat heb ik inmiddels al vaker van jullie gehoord. Het gaat mij erom dat het constant fout gaat. Of het nu het systeem is of jullie bezorger. het feit dat jullie niets aan het fout gaan doen is zeer teleurstellend. Lekker makkelijk weer om het door te sturen naar een afhaal punt. Waar ik zelf niet eerder dan het weekend kan halen. Omdat ik ook werk. Hoe vaak moet dit nog gebeuren voor jullie echt wat gaan doen aan het probleem.
    Geachte mevrouw Bredewoud,

Bedankt voor uw bericht. Ik ben blij om te zien dat u het pakket toch nog voor het weekend heeft kunnen ophalen.

Wij proberen uiteraard alle verzoeken door te voeren en volgens uw voorkeur te leveren. Een enkele keer kan het echter gebeuren dat een pakket niet op het door u gekozen moment wordt afgeleverd.

Ik wil u wel hartelijk danken voor het maken van de melding. Deze heb ik doorgegeven aan de afdeling die hier verantwoordelijk voor is. U ontvangt hier verder geen terugkoppeling over. Wij gebruiken uw melding om onze dienstverlening te verbeteren.

Thera
    PostNL