Klacht POSTNL: Niet ontvangen pakket vanuit het buitenland (Zwitserland)

M. Jankowska

Voor ons jubileum (huwelijk) heeft mijn oom uit Zwitserland een pakket met een oude gravure opgestuurd. Op het moment van de bezorging was ik niet thuis, dus krijg ik een briefje dat ik mijn pakket de volgende dag na 15:00 bij het dichtstbijzijnde Bruna filiaal moet ophalen. Toen ik daar kwam bleek dat mijn pakket daar nooit is geleverd omdat het vanwege een beschadiging terug is gestuurd naar de afzender. Ik heb mijn pakket dus nooit ontvangen.
Ik belde naar de PostNL (nummer voor de particulieren) of dit pakket nog in Nederland is, maar ik kreeg te horen dat bij beschadigingen PostNL verzendingen onmiddellijk terug stuurt omdat zij bang zijn voor claims. Op de track-and-trace, die heb ik van mijn oom gekregen heb, kan ik zien dat de beschadiging plaats heeft gevonden op vrijdag 26-08-2016 om 12:48 bij de post office(?).

Twee mogelijkheden:
Het liefst het pakket terug (beschadigd of niet), indien niet mogelijk een vergoeding ter waarde van het pakket

Geachte mevrouw Jankowska-Vissers,

Uit uw berichten begrijp ik dat uw verwachtte pakket ongewenst retour is gestuurd door een beschadiging. Hierover het volgende.

Ten eerste: uiteraard nog van harte met uw jubileum! Daarnaast excuses voor al het ervaren ongemak. Het pakket is onderweg retour naar uw oom en de exacte reden waarom staat op het pakket vermeld. Ik adviseer u om met uw oom tot een passende oplossing te komen dat hij dit pakket opnieuw naar u verstuurt.

Tevens maak ik graag intern een melding over dat uw pakket vroegtijdig retour is gestuurd nadat u kennisgeving had ontvangen dat uw pakket beschikbaar zou zijn op een PostNL afhaallocatie. Hiervoor heb ik de volgende gegevens van uw nodig ter verificatie: uw volledige naam, adres, contactgegevens, welk Bruna afhaalpunt u bent geweest, de datum en het tijdstijd van uw bezoek aan deze PostNL afhaallocatie.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik.

Hartelijke groet,
    Sandra
    Klantenservice PostNL
    Beste Sandra,

De gevraagde gegevens zijn reeds opgenomen in klacht. De naam van de Bruna is niet relevant omdat het pakketje daar nooit is aangekomen.
    De pakket code is nr CF 419139679 CH, de verdere gegevens zult u terug kunnen vinden op dit nummer.

Gosia Jankowska-Vissers
    Geachte mevrouw Jankowska,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Ik begrijp dat u het pakket graag alsnog had willen ontvangen. Dit is echter niet meer te herstellen. Ook is een vergoeding hierbij niet mogelijk. Het pakket is nu retour afzender gegaan. Wanneer de afzender voor een aangetekende zending koos, kan een eventuele schadevergoeding via het verzendende bedrijf in Zwitserland worden aangevraagd.

PostNL
    M. Jankowska
    De reactie van PostNL ervaar ik niet als een oplossing. PostNL wil geen verantwoordlijkheid nemen voor eigen slechte dinsten. Buiten dat vind ik slechte zaak dat je nergens op de site van PostNL een klacht kan indinnen. De officiele link om een klacht te kunnen indinnen werkt niet.