Klacht POSTNL: Niet samen te vatten in één zin

EefjeKanaleneiland

Postcode in Kanaleneiland
Klachten mijn huisgenoten en ik hebben:

1. Pakketje is enkele keren in de gang achter gelaten door de bezorger.
2. Als we geluk hebben en het pakketje wordt bezorgd geen idee bij welke van onze 115 buren(flat), er wordt geen kaartje achtergelaten.
3. We hebben meerdere keren al een klacht ingediend maar het is nog steeds dezelfde postbode.
4. Hij loopt nooit tot onze deur maar wacht zorgvuldig beneden (meestal buiten) tot we daar zijn. Een keer zei ik dat ik mijn pyjama aan heb en liever heb dat die het pakketje tot mijn deur brengt toen zei hij "ik wacht wel even tot je omgekleed bent"
5. Vanmorgen toen de bezorger aanbelde en ik naar benden ging om mijn pakketje op te halen, was die niet eens meer daar!

Wij zijn niet snel ontevreden maar met de bezorger van nu is het überhaupt een uitdaging om het pakketje 'normaal' te ontvangen. Graag hoop ik dat onze klacht serieus genomen wordt! Dat de pakketjes gewoon tot de deur worden gebracht en niet in de gang achter worden gelaten of bij een van onze 115 buren zonder briefje in de bus.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op de bezorging van uw pakketten niet goed verloopt. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Ik begrijp dat u hier graag een oplossing voor wilt. Graag reageer ik op uw bericht.

Onze postbezorgers, in tegenstelling tot pakketbezorgers, zijn niet verplicht om naar boven te gaan om pakjes af te geven als een zending niet in de brievenbus past, de geadresseerde dient in zo’n geval naar beneden te komen om het pakje in ontvangst te nemen. In flats en appartementencomplexen waar wel een intercom maar geen lift aanwezig is, kan de geadresseerde verzocht worden om deze poststukken beneden in ontvangst te nemen. Lukt het niet om de zending af te leveren dan laat de bezorger een kennisgeving achter. Hierop wordt aangegeven of de zending bij uw buren is afgeleverd of kunt afhalen van de afhaallocatie. Uiteraard dient dit briefje wel duidelijk te worden ingevuld.

Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen en eventueel een klacht te kunnen melden. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Kunt u per situatie uitleggen wat er recent misgegaan is en de bijbehorende Track & Trace-code sturen?
    - Wat is uw e-mailadres?