Opgelost door POSTNL: Niet thuis bericht terwijl ik wel thuis was.

content Opgelost
W.Th. Bril

Deze week is er tot 2x toe een pakket niet afgeleverd, terwijl ik gewoon thuis was en de bel het ook gewoon doet.

In het eerste geval betrof het een wat groter pakket. Ik kwam er pas achter toen ik de leverancier van het pakket vroeg of e.e.a. al was opgestuurd; dat was zo en hij verbaasde zich erover dat het nog niet was afgeleverd. Gelukkig kon ik via de leverancier verkregen track&trace achterhalen waar het pakket was. Het bleek dat deze naar een PostNL locatie zou worden gebracht. Het hele idee van een pakket zoals dit, is dat het wordt afgeleverd gezien de grootte... Er is geen briefje achtergelaten door de bezorger. Inmiddels heb ik het pakket kunnen ophalen.

Het tweede geval, ook de reden dat ik hierover nu een klacht indien, betreft een iets kleiner pakket dat vandaag zou worden afgeleverd. Omdat ik hier echt op zat te wachten, keek ik geregeld naar de track en trace. Tot mijn stomme verbazing zag ik plotsklaps de boodschap dat het pakket eveneens richting PostNL afhaalpunt is gegaan. "We hebben u gemist." Dit keer wel een briefje achtergelaten. Nu kan ik het maandag pas ophalen, terwijl ik daar dit weekend mee aan de slag wilde.

Het feit dat ik nu ook nog eens naar een afhaalpunt moet gaan (het pakket wordt dus niet voor een 2e keer aangeboden) gaat nergens over. Of is dat een nieuwe policy binnen PostNL?

Ik ben absoluut geen zeurnel, maar 2x in 1 week dit soort acties vind ik net even te gortig.

Vandaag (8/11) nog het pakket afleveren graag en voor de toekomst interne processen / KPI's aanpassen zodat er op een normale manier bestelde zaken gewoon door bezorgers afgeleverd worden.

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat er twee pakketten niet bij u zijn aangeboden, maar bij een PostNL-locatie zijn bezorgd. Ik kan me voorstellen dat u hier niet tevreden mee bent. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik zie dat u inmiddels contact heeft gehad met onze klantenservice en dat er naar aanleiding van dit contact een klacht is geregistreerd. Deze klacht is inmiddels besproken met de betrokken bezorger, om herhaling te voorkomen.

W.Th. Bril
Helaas is net na de klacht oplossing voor de 3e keer hetzelfde voorgevallen... PostNL zelf reageert netjes en op tijd. Maar kennelijk is het een iets ander verhaal op '"de werkvloer". Wil dit nu wel afsluiten, maar ben wel benieuwd hoe een volgende bezorging gaat lopen...

Ook een klacht indienen over ?