Klacht POSTNL: NOOIT MEER EEN PAKKET VERSTUREN VIA POST NL. Slechtse service van NEDERLAND

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 298198
Gebruiker
occasioncenter
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Pakket verstuurd via post nl.
Claim voor zending: 235645406
Ophaaldatum: 12/06/2017
Onze referentie: INC-0000167581

OP 06-12-2017 hebben wij een achterklep van een auto verzonden. SHIPMENT NUMBER
235645406
CUSTOMER REFERENCE

kofferklep vw tiguan
BOOKING NUMBER:

NEX 824314
SERVICE
Voor 18:00
DESCRIPTION

kofferklep
PACKAGES

1 x Box
130 x 25 x 120, 25 kg
PAYMENT METHOD
Sender pays on invoice
SHIPPING

€104.28
SUBTOTAL

€104.28
VAT

€21.90
TOTAL (INCL. VAT)

€126.18
helaas is de kofferklep beschadigd door de bezorger tijdens transport.
ik wordt hierover gebeld en hierin wordt aangegeven dat ik een claim kan indienen. dit heb ik dan ook gedaan. Post NL geeft nu aan niet aansprakelijk te zijn voor breuk aan dit pakket. ondanks dat het pakket in bubbelplastic was ingepakt + 2x a4 papier met hierop vermeld PAS OP ACHTERKLEP AUTO MET GLAS. Nu post nl niet opkomt voor de door post nl gemaakte kosten krijg ik ook nog een aanmaning dat ik de verzendkosten niet wil betalen.
dit is ongelofelijk. dat dit soort partijen mogen handelen in Nederland.

De oplossing

onkosten achterklep ad €500 betalen, of op zijn minst de verzendkosten van het pakket!

6 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Royen,

    Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het bijzonder kwalijk om te vernemen dat een door u verzonden pakket beschadigd is aangekomen en begrijp dat u graag een oplossing wilt voor deze situatie. Graag reageer ik op uw bericht.

    Aan de hand van alle door u gestuurde informatie heb ik geprobeerd uw melding te achterhalen. Ik kan echter met uw adresgegevens, e-mailadres, accountnummer, shipmentnumber en andere referentienummers geen enkele informatie vinden. Kunt u me vertellen op welke manier het pakket precies is verzonden en op welke manier de claim is ingediend? Bent u bijvoorbeeld een zakelijke klant van PostNL of is het pakket vanwege de afmetingen wellicht via vrachtdienst Extra@Home verzonden? Indien de zending als regulier pakket is verzonden ontvang ik graag de track&trace code van de zending. Deze code begint normaal gesproken met 3S of lijkt op ‘AB123456789CD’ U mag de informatie eventueel via een privé-bericht verzenden.

    In afwachting van uw reactie,

    Met vriendelijke groet,

    Tamar
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    occasioncenter
    Datum
    klant nr 85073795
    fact nr 9970124
    ref nr 19122017
    claim nr 235645406
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Royen,

    Vriendelijk bedankt voor het overzicht aan gegevens. Helaas ben ik niet in staat geweest een account, of case te vinden onder vermelding van uw opgegeven referentienummers.

    In uw beschrijving typt u 'TNT-account', kan het zijn dat u gebruik heeft gemaakt van de diensten van TNT en hier de claim is ingediend? Ik heb even op de consumenten website gekeken (www.tnt.com), en uw referentienummer wordt hier wel herkend. Dit doet me vermoeden dat u met het verkeerde bedrijf in gesprek bent.

    Mocht dit niet zo zijn, kunt u ons dan voorzien van een '3S' of 'RN'-code? Een laatste optie kan zijn dat u wellicht zakelijk klant bent, deze gegevens kan ik helaas niet inzien.

    In afwachting van uw reactie verblijf ik .

    Met vriendelijke groet,

    Tycho
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    occasioncenter
    Datum
    zie factuur tnt
  5. Auteur
    occasioncenter
    Datum
  6. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw Royen,

    Bedankt voor uw bericht op deze website. Ik wil u graag doorverwijzen naar de klantenservice van TNT, aangezien de facturen en gegevens afkomstig zijn van hen.

    Vriendelijke groet,
    Sannette

Uiteindelijke oplossing

Auteur
occasioncenter
Datum
Uiteindelijke oplossing
ben nog altijd op antwoord aan het wachten.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen