Klacht POSTNL: Nooit meer PostNL

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 335871
Gebruiker
F.A.J. Terheijden
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op dinsdag 27-11 hebben wij een pakketje aangeleverd bij het aanleverpunt van PostNL. Op woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag stond het pakketje bij Track&Trace nog als aangeleverd bij PostNL. Bij navraag op POSTNL werd verzekerd dat het pakket maandag 3 december zou worden afgeleverd.
Nu nop maandag 3 december staat de Track&Trace op "in sorteercentrum" met de mededeling dat niet bekend is wanneer het pakket wordt afgeleverd.
Echter: op de vertragingskaart wordt aangegeven dat de bestemming (postcode 1625) geen vertraging heeft??? POstNL weet al jaren dat het druk is rond december maar is kennelijk niet bij machte hierop in te spelen. Daarbij is de informatieverstrelling volledig onjuist. Voor compensatie hoef je bij POstNL niet aan te komen. Advies Nooit meer iets vertsuren met Post NL. Ook rijst de vraag waaorom meerdere webwinkels die het ook extreem druk hebben, wel binnen 24 uur kunnen afleveren en PostNL nog niet binnen 7 dagen?

De oplossing

Compenseren en minstens een goede uitleg ipv het is druk.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de status van de zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    PostNL tracht een zending op de verwachte dag aan te bieden. Echter is de verwachte dag enkel indicatief, helaas geen garantie. Graag verwijs ik u hiervoor naar de Algemene Voorwaarden van PostNL.

    Afgelopen dagen is er extra veel online besteld. Voor een klein deel van de pakketten verwachten we een vertraging. Die pakketten bezorgen we zo spoedig mogelijk. Houdt uw track en trace informatie in de gaten. De statusbalk met de (oranje gekleurde) icoontjes is altijd leidend.

    Uit onze gegevens blijkt dat de zending alsnog op 3 december 2018 is afgeleverd.

    Aansprakelijkheid voor gevolgschade is dan ook uitgesloten volgens de Algemene Voorwaarden. Hiermee vervalt het recht op een schadevergoeding.

    Desalniettemin begrijp ik dat de situatie erg vervelend is geweest voor u.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
F.A.J. Terheijden
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik heb alleen een algemeen nietszeggend standaard antwoord gehad zonder dat er is ingegaan op de kern van mijn klacht. PostNL neemt mijn klacht kennelijk niet echt serieus.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen