Opgelost door POSTNL: Omdat Post.nl denkt dat ik de post wil ontvangen moet ik nu strafportobetalen, ik wil een keuze!

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 259652
Gebruiker
Mar-jo-lein
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik kreeg een verjaardagskaart in een afwijkende enveloppe. Er zat een postzegel op en er stond een stempel op met frankering gecontroleerd. Ik dacht dat dit was vanwege de afwijkende enveloppe. Ik heb de enveloppe verwijdert en deze bij het oud papier gedaan en niet meer aan gedacht tot dat ik 5 dagen na bezorging een briefje krijg dat ik straf porto moet betalen omdat de kaart niet voldoende gefrankeerd was. Enveloppe heb ik niet meer en de verjaardagskaart is niet zo belangrijk dat dit me 2 euro 34 waard is. Ik baal dat ik omdat de strafport kaart veel later bezorgd wordt dan het poststuk waar het om gaat dat ik geen keuze heb om deze te weigeren en zodat ik geen strafport hoef te betalen. Mijn klacht is dat post.nl mij toch niet kan verplichten om de straf port te betalen omdat zij denken dat ik de post graag wil ontvangen...Ik weet ook niet waar ik moet zijn als ik het niet eens ben met de gang van zaken.

De oplossing

Terug nemen van de verjaardagskaart, helaas zonder enveloppe want die heb ik niet meer en het kwijtschelden van de strafporto.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw Huntjens,

    In de eerste plaats wil ik u hartelijk bedanken voor uw bericht. Wat ik hieruit opmaak is dat u een portokaart heeft ontvangen, maar het bijbehorende poststuk niet heeft kunnen weigeren. Ik kan me voorstellen dat u dit behoorlijk scheef vindt en heb dan ook met u mee gezocht naar een passende oplossing.

    Inmiddels heb ik de betreffende portokaart voor u afgeboekt. Ik zie namelijk inderdaad dat u de ontvanger bent van deze kaart en dat u er dus niks aan kunt doen dat deze ondergefrankeerd is. Het zou daarom ook niet logisch zijn als u deze zou moeten betalen. U mag de portokaart weg gooien en de verjaardagskaart gewoon houden. Mijn excuses voor het ongemak!

    Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Robin
    PostNL

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mar-jo-lein
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik mocht de strafportokaart als niet verzonden beschouwen en mijn verjaardagskaart houden. Ze waren het met me eens dat het raar is dat de strafportokaart een paar dagen na het poststuk is verzonden en dat je daardoor geen keuze hebt om het poststuk te weigeren.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen