Klacht POSTNL: On-line geprinte pakketzegel is niet geldig / actief
Details
De klacht
Al meerdere malen heb ik via de on-line "service"https://onlineverzendservice.postnl.nl/
een pakket-verzend-label gekocht en geprint.
Het is nu voor de 3e keer dat of de Ideal betaling niet juist gaat ( deze wordt wel bij mijn bank als zijnde verwerkt weergegeven en afgeschreven) of dat een 3S-label bij het Post agentschap niet herkend wordt.
Men is dan verplicht de klantenservice á 45 cent per gesprek te bellen waarna men te horen krijgt dat er een storing is in het verwerken van de on-line labels.
Dit is nu al meer dan 3 weken het geval.
Op de website wordt nergens melding gemaakt van de storing zodat men "blijft proberen"
Klantenservice geeft als "oplossing" ga naar het postagentschap en maak daar een verzendlabel welke 45 cent duurder is dan de on-line label ( on-lne € 6,50 )
Men wordt dan geadviseerd een restitutie aan te vragen via een formulier en het duurt minimaal 4 weken voordat het bedrag is/wordt terug gestort.
De oplossing
Indien er een storing is, zet daar een melding levensgroot op de website of haal de service geheel off-lineDwing de klanten niet om een duur 0900 te bellen
en zorg dat de restitutie van het betaalde bedrag binnen maximaal 10 dagen terug gestort is
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.