Klacht POSTNL: On-line geprinte pakketzegel is niet geldig / actief

racemaniac

Al meerdere malen heb ik via de on-line "service"
een pakket-verzend-label gekocht en geprint.

Het is nu voor de 3e keer dat of de Ideal betaling niet juist gaat ( deze wordt wel bij mijn bank als zijnde verwerkt weergegeven en afgeschreven) of dat een 3S-label bij het Post agentschap niet herkend wordt.
Men is dan verplicht de klantenservice á 45 cent per gesprek te bellen waarna men te horen krijgt dat er een storing is in het verwerken van de on-line labels.
Dit is nu al meer dan 3 weken het geval.
Op de website wordt nergens melding gemaakt van de storing zodat men "blijft proberen"
Klantenservice geeft als "oplossing" ga naar het postagentschap en maak daar een verzendlabel welke 45 cent duurder is dan de on-line label ( on-lne € 6,50 )
Men wordt dan geadviseerd een restitutie aan te vragen via een formulier en het duurt minimaal 4 weken voordat het bedrag is/wordt terug gestort.

Indien er een storing is, zet daar een melding levensgroot op de website of haal de service geheel off-line
Dwing de klanten niet om een duur 0900 te bellen
en zorg dat de restitutie van het betaalde bedrag binnen maximaal 10 dagen terug gestort is

Geachte heer Van Wingerden,

Uit uw verhaal begrijp ik dat u meerdere malen problemen heeft gehad met de onlineverzendservice. Logisch dat u hierover valt.

Dat u elke keer het 0900 nummer moet bellen is natuurlijk ook een keer klaar en wil u daarom wijzen op onze andere communicatie kanalen, te vinden op http://www.postnl.nl/klantenservice/ waar wij via social media of live-chat gratis tot uw beschikking staan.

Helaas kan ik uw telefoonkosten niet vergoeden omdat wij dus ook gratis communicatiemiddelen hebben. Wanneer er een storing is, wordt de site vrijwel altijd offline gehaald, of wordt er tenminste een melding online gezet dat deze dus niet werkt. Vervelend dat dit in uw gevallen niet het geval was en dat er is verteld dat er een storing was terwijl dit misschien dan niet zo was.

Ik hoop u bij deze voldoende geïnformeerd te hebben.

Jos