Klacht POSTNL: Onbereikbare POSTNL-locatie

Niels

Sommige pakketjes welke bij postnl in behandeling zijn zien nooit mijn voordeur. Deze pakketjes wordt rechtstreeks bij een POSTNL-locatie afgeleverd. Ik ontvang hierover een briefje in mijn brievenbus waarmee/waar ik het pakketje mee af kan halen. Onze pakketjes komen op een POSTNL-locatie terecht welke voor de werkende mens nooit open is en heel even op zaterdag. Mocht je 2 zaterdagen niet kunnen, dan gaat het pakketje retour afzender.

Openingstijden:
Ma 08:30 - 12:00 uur
Di 08:30 - 12:00 uur
Wo 08:30 - 12:00 uur
Do 08:30 - 12:00 uur
Vr 08:30 - 12:00 uur
Za 08:00 - 12:00 uur

Voor de pakketjes behoeven geen kosten bij ontvangst te worden betaald.

Tot op heden meedere malen contact hierover met POSTNL gehad en NUL op request. Ook met de betreffende POSTNL-locatie overgehad, waarna na veel 55 en 66 de reactie was dat het mijn probleem is....

Goede service POSTNL!

Graag (nogmaals) het verzoek aan POSTNL de locatie voor onze (het hele dorp) pakketjes te wijzigen naar een loactie met bereikbare tijden. En als dat niet kan, vanwege wat voor reden dan ook, neem dan afscheid van deze prut locatie.

Dank u.

Geachte heer/mevrouw Konings,

Vriendelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het kwalijk te vernemen dat u niet tevreden bent over één van onze afhaallocaties. Mijn excuses voor het ongemak, graag reageer ik op uw bericht:

Wanneer er niet zelf wordt gekozen voor een afhaallocatie zullen wij uw pakket naar de afhaallocatie brengen die gekoppeld staat aan uw postcode. Dit is helaas niet te wijzigen omdat wij niet individueel per adres een afhaallocatie kunnen koppelen, daarom doen we dit per postcode.
    Graag kijk ik voor uw mee waarom uw zending naar een afhaallocatie is gestuurd, en of dit klopt. Zou u ons daarvoor de barcode van één van de pakketten kunnen toesturen waar dit mee is gebeurd?

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Met vriendelijke groeten,

Tycho
    PostNL
    Beste Tycho,
    Bedankt voor uw reactie.

U geeft aan niet individueel per adres een afhaallocatie te kunnen koppelen, maar dat u dit doet per postcode. Dat is mooi!
    Deze oplossing heb ik ook voorgesteld; om de POSTNL-locatie voor ons gehele dorp om te zetten. Bijvoorbeeld Formido Zevenbergen, zelfde afstand en normale openingstijden.

Barcode welke op de slecht bereikbare POSTNL-locatie is afgeleverd: 3SRETA7031572
    LS: mocht (inklarings-) kosten betalen de reden zijn: deze heb ik nog nooit hoeven te betalen, zodoende had pakje ook rechtstreeks aan huis afgeleverd kunnen worden.

Alvast bedankt voor uw reactie en het omzetten van het postcode gebied.
    Groeten,
    Geachte heer Konings,

Hartelijk bedankt voor de barcode. Dit wil ik graag toelichten. Alle pakketten die in Nederland een barcode hebben ontvangen met 3SRETA gaan direct naar een afhaallocatie en worden niet op het huisadres aangeboden. U ontvangt enkel een afhaalbewijs per post. Dit heeft te maken met hoe het pakket is verzonden.

Uw afhaallocatie is gekoppeld aan uw postcode en dit kan soms betekenen dat dit niet de dichtstbijzijnde locatie is. Ik heb dit nagekeken en uw postcode is gekoppeld aan de locatie aan de Grintweg 44 in Moerdijk. Een afhaallocatie heeft een bepaalde capaciteit om pakketten te bewaren voor adressen en daarom moet er een verdeling worden gemaakt. Het is niet mogelijk om dit aan te passen.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet
    Beste Annet,

U geeft aan dat pakketten in Nederland een barcode ontvangen. Indien deze een barcode 3SRETA onvangen gaan deze direct naar een afhaallocatie.
    Hoe en waar wordt bepaald of dat een pakket een barcode 3SRETA krijgt?
    Aan de hand hiervan kan ik mijn verzender wellicht instrueren?

Indien POSTNL écht om zijn klanten geeft kan capaciteit op deze afhaalloctie onmogelijk een probleem zijn gezien de zeer kleine opslagcapaciteit bij de locatie aan de Grintweg 44 in Moerdijk.
    Kunt u aangeven waarom het in een tijd dat werkelijk alles mogelijk is, het voor POSTNL niet mogelijk is een postcode (-gebied) om te zetten naar een andere afhaallocatie?

POSTNL heeft geen problemen met het verlenen van slechte service gezien de zeer slechte bereikbaarheid van afhaallocaties?
    Bij deze nogmaals de betreffende openingstijden:
    Ma 08:30 - 12:00 uur

Di 08:30 - 12:00 uur
    Wo 08:30 - 12:00 uur
    Do 08:30 - 12:00 uur
    Vr 08:30 - 12:00 uur
    Za 08:00 - 12:00 uur
    Wellicht een goede mogelijkheid om met deze locatie Grintweg 44 in Moerdijk te stoppen, met het zeer aannemelijke gevolg dat de pakketjes wel op een normaal bereikbare afhaallocatie terecht komen?

In afwachting van een goed oplossing verblijf ik.
    Geachte heer, mevrouw Konings,

Hartelijk dank voor uw reactie. Graag geef ik u een toelichting.

Het betreft hoofdzakelijk pakketten die afkomstig zijn van Aziatische webshops die rechtstreeks bij de afhaallocatie worden geleverd en een 3SRETA-code meekrijgen. Deze webshops/afzenders hebben gekozen voor de basisdienstverlening in het land van verzending. Dit houdt in dat het pakket niet thuis wordt bezorgd. We bezorgen het pakket direct op de PostNL afhaallocatie en het afhaalbericht wordt per post bij u bezorgd. Indien u het pakket aan huis wenst te ontvangen kunt u het beste overleggen met de afzender, wellicht kunnen zij het pakket op een andere wijze verzenden.

Aan de hand van uw gegevens zie ik dat u onlangs een klacht heeft ingediend over de beperkte openingstijden van de afhaallocatie. Hierbij wordt aangegeven dat deze aangepaste openingstijden alleen gelden voor de vakantieperiode. De keuze voor een afhaallocatie heeft bijvoorbeeld te maken met logistieke redenen, opslagcapaciteit van de kantoren en diverse andere factoren. Omdat dit gekoppeld is aan uw adres kan ik de vaste afhaallocatie helaas niet wijzigen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar
    Beste Tamar,

Dank u, ik zal het met de verzender proberen op te nemen.

De vermelde openingstijden zijn idd geldig tijdens de vakantie periode, welke inmiddels meerdere weken valide zijn.
    Echter, de reguliere tijden zijn niet veel beter:
    Ma 0830-1230 en 1300-1500
    Di 0830-1230 en 1300-1500
    Wo 0830-1300
    Do 0830-1230 en 1300-1500
    Vr 0830-1500
    Za 0830-1330
    Deze tijden hebben NIETS met service te maken.

Omdat de afhaallocatie aan mijn adres is gekoppeld en u deze niet kunt wijzigen, heb ik eerder in deze klacht ook aangegeven om de POSTNL-locatie voor ons gehele dorp om te zetten. Bijvoorbeeld Formido Zevenbergen, zelfde afstand en normale openingstijden.

Wanneer dat niet kan om met deze locatie Grintweg 44 in Moerdijk te stoppen, met het zeer aannemelijke gevolg dat de pakketjes wel op een normaal bereikbare afhaallocatie terecht komen?

In afwachting van een goed oplossing verblijf ik.

Geachte heer/mevrouw Konings,

Vriendelijk bedankt voor uw reactie.

Het spijt me te moeten mededelen dat de gekoppelde afhaallocatie kan helaas niet worden gewijzigd. Dit is simpelweg een te grote verandering in onze dagplanning, en neemt teveel technische complicaties met zich mee om deze wijziging door te voeren. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik heb een nieuwe melding uitgezet onder het casenummer 05114548, waarin ik aangeef dat er veel ontevredenheid heerst over de openingstijden buiten de vakantieperiode. Hier wordt geen directe terugkoppeling op gegeven maar ik wil u verzoeken ons over enkele dagen nogmaals te berichten zodat we voor u kunnen bekijken wat de reactie is geweest.

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Tycho
    PostNL
    Beste Tycho,

Graag ontvang ik van de terugkoppeling op casenummer 05114548.

Vooruitlopende op bovengevraagde terugkoppeling moet ik toch nog even reageren op uw reactie zijnde dat "de gekoppelde afhaallocatie niet kan worden gewijzigd. Dat het een te grote verandering in de dagplanning is en teveel technische complicaties met zich mee brengt".

Alles kan. POSTNL moet echter de wil hebben om de klacht op te lossen.
    De aanpassing hoeft niet binnen een dag of week. Neem gerust enkele maanden de tijd om een POSTNL locatie met bereikbare openingstijden te organiseren.
    Stop desnoods met POSTNL locatie Grintweg 44 te Moerdijk.(indien zij zelf stoppen zal er ook een aanpassing in POSTNL locatie georganiseerd worden)

In afwachting van een goede oplossing verblijf ik.

Geachte heer Konings,

Hartelijk dank voor uw bericht. Aan de hand van uw gegevens heb ik de melding erbij gezocht. Spijtig genoeg kunnen wij als PostNL geen invloed uitoefenen op de openingstijden van een locatie. Uw onvrede over het niet kunnen wijzigen van een vaste afhaallocatie is bekend en geregistreerd bij de klacht over de openingstijden. Het spijt me dat ik de vaste afhaallocatie voor uw adres niet kan aanpassen. De keuze om te stoppen met een PostNL locatie ligt niet bij ons, uitzonderingen daargelaten. Indien zij zelf stoppen is dit uiteraard aanleiding om een nieuwe afhaallocatie te bepalen, op dit moment kan ik hierin helaas niets voor u betekenen. Mijn excuses voor de overlast die u hiervan ondervindt.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar

Niels
NUL oplossing geboden en door het POSTNL-monopolie kan men geen enkele andere kant op. Komt ook nog eens bij dat idien je je pakketje, bij deze onmogelijke openingstijden, niet binnen 2 weken opgehaald hebt, deze retour gaat naar de verzender.... maw, mensen die door de weeks werken en 2 zaterdag ochtenden verhinderd zijn, zijn de pineut. En de oplossing ligt voor het oprapen....geen locaties inrichten met onmogelijke openingstijden. Er zijn legio bestaande dichtbij gelegen alternatieven met goede openingstijden. Ronduit waar-de-lo-ze "service" van POSTNL Mocht POSTNL toch nog het licht zien, neem dan zeer zeker contact me mij op.