Opgelost door POSTNL: Onbeschofte pakketbezorger draagt geen mondkapje en weigert levering af te geven.

sad Opgelost
Lomba

Gisteren heeft een uiterst onvriendelijke bezorger die overigens geen mondkapje droeg, weigerde mijn levering aan mij te overhandigen ondanks dat ik mijn legitimatiebewijs aan hem getoond heb.

Omdat ik ermee niet instemde dat de bezorger de laastst 3 karakters van mijn legitimatiebewijs zou noteren weigerde de bezorger het pakket aan mij te overhandigen.

Volgens track & trace zou ik de zending bij bezorging hebben geweigerd. Dit is onjuist. Het is de egotrippende bezorger die geweigerd heeft het pakket af te geven en heeft deze weer meegenomen.

Bij het weer laden smeet de bezorger het pakket in de bestelbus. Het zou me niet verbazen dat de inhoud hiervan, een elektrische heggenschaar, hierdoor beschadigd is.

Ondertussen heb ik mijn koop geannuleerd en het pakket keert terug naar de verkoper.

Het is begrijpelijk dat PostNL a.g.v. bestaand coronapandemie hun leveringsvoorwaarden heeft moeten aanpassen. Maar dit beleid is wel een inbreuk op de privacy van consumenten.

Andere pakketdiensten laten de bezorger voor ontvangst ondertekenen na vertoning van een geldig legitimatiebewijs. Waarom moet PostNL moeilijk doen?

Ook heb ik een officiële klacht bij PostNL ingediend. Zie de bijlagen voor aanvullende details hieromtrent.

Ik verwacht verontschuldigen van Post NL en dat de bezorger op zijn gedrag wordt aangesproken.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over de bezorging van uw aangetekende pakket in deze bijzondere tijd. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan.

Elke bezorgmaatschappij heeft andere regels voor de bezorgers opgesteld, waar de bezorgers zich aan te houden hebben. Ik begrijp dat dit voor wat verwarring en frustraties kan zorgen. Graag geef ik u meer informatie over wat dit voor de bezorgers van PostNL inhoudt.

De bezorgers van PostNL hoeven geen mondkapje op bij huisadressen, maar dienen uiteraard wel afstand van de geadresseerden te houden. Daarnaast mogen de bezorgers alleen tekenen op het moment dat de laatste 3 karakters van het legitimatiebewijs worden genoteerd. Dit maakt dat de bezorger in deze situatie ondanks de opgelopen frustratie wel volgens de regels heeft gehandeld en het niet mogelijk is om hier een klacht over te registreren.

AVG technisch is het toegestaan om de laatste 3 tekens van het legitimatiebewijs ter verificatie te noteren op het moment dat er getekend moet worden voor een zending. Doordat de laatste 3 tekens niet direct naar u herleiden, wordt dit niet al inbraak op de privacy gezien.

Gezien de koop op is ontbonden, kunt u het beste contact met de afzender opnemen om samen tot een passende oplossing te komen betreffende de inhoud en gemaakte kosten. Mocht de inhoud schade hebben opgelopen, dan kan de afzender daar uiteraard contact over opnemen met PostNL.

Lomba
Duidelijk respons. Voortaan zal ik PostNL as de pest mijden en zo veel mogelijk met koeriersdienst die niet onnodig moeilijk doen zaken doen. Uiteindelijk heb ik mijn artikel bij een ander winkel besteld en deze werd zonder gedoe geleverd.