Klacht POSTNL: Onbetrouwbaar POSTNL

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 254436
Gebruiker
DianaHJ
Datum
5 reacties

Details

Klacht


(Nederlands is niet
mijn moedertaal, dus excuses voor de fouten.)

Voor de derde keer in
3 jaren is een pakket bij PostNL 'verloren gegaan'!! In elke instantie
ging het over sieraden!! Dit laatste keer is in december 2016 mijn Kerstcadeau
door iemand bij PostNL duidelijk gestolen. Het pakket was uit Londen gestoerd
en na 3 weken kregen wij een bericht van het engelese bedrijf dat het pakket,
zonder het bij ons te verzoeken te bezorgen, terug was gestoerd.
Zij hebben het weer naar ons adres gestoerd en na een paar weken hebben wij via
"Track en Trace" ontdekt dat PostNL heeft aangegeven dat het pakket
aan ons adres was geleverd. Er was ook een handtekening te zien.
Maar bij ons was nooit een pakket geleverd en de handtekening was ook verfalsd!
Wij hebben meteen met PostNL kontakt opgenomen om een onderzoeking te
beginnen. Ongeveer 2 weken later kregen wij een bericht per
telefon van PostNL dat de onderzoeking heeft met de bezorgster gesproken
en hij zei dat hij het pakket aan een jonge dame bij ons heeft geleverd en
daarmee was de zaak gesloten. Bij ons woont geen 'jonge dame' en de
handtekening was verfalsd. Het is zo vervelend dat PostNL niet is te
vertrouwen en ook geen respekt voor klanten heeft.

Gewenste oplossing

PostNL 'customer
service' is belachelijk en beschamend.

Wij verwachten ons eigendom en ook excuus van PostNL voor
hun vreeselijk 'service' en de stress die wij hebben moeten meemaken. De
bezorgster zou ook woorden bestrafft. Als je je op de nationale post
dienst niet kan verlassen is er een groot problem in het land.

Geboden oplossing
Er is geen oplossing! Wij zijn nog steeds heel bos en vinden PostNL een afschuwelijk bedrijf. Zij laten oneerlijke mensen bij hun werken. Vroeger had ik veel karten en cadeaus bij PostNL laten zenden; om de Kerstfeest had ik gewoon ca. Euro 300 voor postzegels uitgegeven. Dit heb ik gestoppt en zeker ga ik nooit weer PostNL gebruiken. Ik wil andere mensen ook waarschuwen en aanraden PostNL niet te vetrouwen/gebruiken.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

5 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Hamilton-Jones,

    Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het zeer kwalijk dat u dit pakket niet heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor.

    Ik ben bang dat ik weinig aan de uitslag van het onderzoek kan veranderen. Alleen de afzender kan afhankelijk van het soort pakket een onderzoek laten instellen bij zijn of haar lokale postdienst en in aanmerking komen voor een eventuele vergoeding. Dit is internationaal zo afgesproken.

    Maar uiteraard wil ik het onderzoek wel voor u bekijken. Zou u mij hiervoor de barcode van het pakket willen sturen?

    Ik zie uw reactie graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    DianaHJ
    Datum

    For the sake
    of absolute clarity I must respond in English.



    As requested
    here is the information you requested:

    Barcode 3SRIMV0756179

    Reference RO996388062GB





    However, I
    would like to point out that just because something is reported on your system as
    delivered and signed for does not make it true. We were at home on the date and time shown on
    your sytem, but no delivery was attempted and the signature shown is neither
    mine nor that of my husband. The only conclusion that can be drawn from this is
    that the information provided on your system does not reflect the truth. This
    situation has cost us money (the ‘loss’ of the necklace), time and a great deal
    of stress.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dear miss Hamilton,

    Thank you for the asked information and tracking numbers.

    I understand that if something is reported on our system that is doesn't make it true, thats why we have started an investigation for you. In this investigation we asked the delivered and he is absolutely sure he handed over this parcel to a girl on your address. There is nothing more we can do than an investigation. There for have we adviced you to contact the sender for this.

    I hope I provided you with enough information.

    Kind regards,

    Jurgen
    PostNL customer service
  4. Auteur
    DianaHJ
    Datum

    I am pleased
    to see that you agree with me that your system may not always reflect the
    truth, so I assume that you will also agree that it is possible that the
    delivery person may also be mistaken in his verbal report of the alleged delivery of
    my package. He may think he is telling
    the truth, but the fact remains that we were at home at the time he maintains
    delivery was made and I can assure you that there was no delivery. As I have said before no young girl lives at
    our address and the signature is not mine or my husband’s. Therefore, it is possible the delivery person
    went to the wrong address! With GPS and all the other modern navigation apps
    available today this presents a worrying situation in your training of your
    delivery personnel.

    We have
    contacted the sender and they are proceeding with an investigation, however, we
    find it appalling that you take no responsibility for your employees’ actions
    and merely dump this in the hands of a foreign postal service when it is clear that
    the problem is with PostNL!
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Dear miss Hamilton,

    Offcourse it is possible the delivery person made a mistake. And offcourse, that's not the correct way to "deliver", I want to apologize for that. I hope the sender will inform you soon.

    Kind regards,
    Hans
    Customer Service PostNL

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen