Klacht POSTNL: Onderzoek naar het pakket gaat van start als het pakket retour is gezonden. Zinloos.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 386015
Gebruiker
zoetekip!
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Ik heb diverse klachten over PostNL. 2 aangetekende, waardevolle pakketjes zoek geraakt. 1 aangetekend pakket niet laten tekenen, maar door de brievenbus gedaan.
Momenteel wordt een aangetekend pakket in het buitenland niet bezorgd (adres onbekend) vanwege het niet invoeren van een deel van het adres. Postcode en Plaats correct.

Gewenste oplossing

Rechtstreeks telefonisch contact opnemen met het distributiecentrum waar het aangetekende stuk zich moet bevinden. Een week geleden is al via mail opnieuw het volledige adres doorgegeven. Geen reactie ontvangen.
Geboden oplossing
Het is nog helemaal niet afgesloten. Ik wacht nog op antwoord. En er is weer een aangetekende zending naar het buitenland zoek. Dus dat gaat goed. Ik begrijp eigenlijk het nut van het klachtenkompas niet zo. Mijn klacht komt gewoon bij PostNL terecht en daar heb ik al contact over en ik krijg dezelfde antwoorden.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een meerdere klachten heeft over zendingen die zijn verzonden of zijn ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik heb de gegevens van zending 3SKABA0168452 bekeken en zie dat voor die zending een herstelactie op is gezet. Hiervan heeft u ook een mail ontvangen. Daarin werd ook aangegeven dat u na het sturen van de gevraagde gegevens geen reactie meer krijgt. U zou in de statusinformatie moeten zien of er iets veranderd en anders zal het pakket retour afzender gaan.

    Verder geeft u aan dat een aangetekende zending niet is ontvangen en een andere zending is door de brievenbus gedaan. Mijn excuses daarvoor. Ik wil graag voor u nakijken wat ik daar in voor u kan betekenen. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - Mag ik ter controle uw adres gegevens? In mijn systeem staat namelijk een ander adres dan hier wordt aangegeven.
    - Uw e-mailadres
    - Wat zijn de 3S-codes van de zendingen die zijn zoekgeraakt/in de brievenbus zijn gedaan?

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé) reactie op dit bericht.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    zoetekip!
    Datum
    Mijn klacht blijft hetzelfde, nl. Het protocol dat PostNL voert niet de juiste methode is, aangezien er teveel tijd overheen gaat en/of een pakket niet meer wordt teruggevonden. Als je een aangetekend stuk naar het buitenland laat verzenden voor rond de €18,00, verwacht je een snellere service als het pakket niet wordt afgeleverd, mede t.g.v. Het verkeerd invoeren van het adres. Er is nu een 2e heractie aan de gang wat tot nu ook niet heeft geleid tot bezorging.
    De andere pakketten (binnenlandse post) die niet zijn afgeleverd, zijn destijds al onderzocht en waren niet meer terug te vinden. Dat is vreemd, aangezien toch gecheckt kan worden waar ze zijn zoek geraakt. De inkoopkosten zijn vergoed, niet de arbeidskosten. Alleen al voor de verzender is dit een schadepost. Het gebeurt gewoon iets te vaak, waardoor verzending via PostNL niet meer echt te vertrouwen is.
    Een aangetekend stuk dat door de brievenbus is gegooid en niet getekend , werd aan mij door een klant aangegeven. Als de postbezorger wordt gecontroleerd, zou dit voor jullie zichtbaar moeten zijn.

    Met vriendelijke groet,
    Barbara Smith
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie.

    Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat er zoveel mis gaat met de bezorging.

    In mijn gegevens zie ik dat er op 26 augustus, een e-mail voor een tweede herstel actie is gestuurd. Echter, hebben wij op deze e-mail nog geen reactie ontvangen. Mijn advies is om de gegevens opnieuw naar ons toe te sturen, door deze e-mail te beantwoorden.

    Ook heb ik u per e-mail een link naar een web formulier gestuurd. Door dit formulier in te vullen en te versturen, start u een onderzoek naar het pakket. U ontvangt hier binnen 12 werkdagen een terugkoppeling over.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen