Klacht POSTNL: Onderzoeksformulier

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 167744
Gebruiker
Erik
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Na zojuist de klantenservice te hebben gesproken ben ik erachter gekomen dat ik eerder verkeerd ben ingelicht en dat de verzender alleen een onderzoek kan starten naar het pakket. Ik kan echter nergens het onderzoeksformulier vinden en de klantenservice bood ook niet aan om het op te sturen. Kan iemand mij vertellen waar ik dit formulier op de site kan vinden?

De oplossing

Liefst dat ik zelf mag aangeven waar het pakket heen moet worden gestuurd aangezien het mijn persoonlijke spullen zijn en ik de afzender niet met meer moeite wil belasten. Indien niet mogelijk zie ik graag het onderzoeksformulier tegemoet.

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Moltzen,

    Uit uw bericht begrijp ik dat er een zending retour is gegaan. Maar de afzender was niet bekend. Het klopt inderdaad dat alleen de afzender een eventueel onderzoek kan starten. Omdat de afzender onze opdrachtgever is heeft die de taak om dit te doen.

    Ik snap de verwarring maar dit is hoe wij werken.

    Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Johan

    Klantenservice PostNL

  2. Auteur
    Erik
    Datum
    Goedemorgen,

    Ik begrijp jullie manier van werken. Maar ik hoop daarom wel dat jullie het onderzoeksformulier naar mij opsturen zodat ik de de afzender moeite bespaar. Ik heb hem al genoeg moeite bezorgd door miscommunicatie van postNL en ik wil dat niet nog veel verder laten komen. Hij hoeft zich niet verantwoordelijk te voelen voor het feit dat ik in de derde week van de afhaalperiode mijn pakket kwam ophalen terwijl het niet was gemeld dat het verkort was naar 2 weken.

    Mvg,
    Erik
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Moltzen,

    Hartelijk dank voor uw reactie. Ik begrijp dat u graag het navraagformulier wilt ontvangen in plaats van de afzender. Helaas is dat niet mogelijk. Excuses voor het ongemak.

    De afzender kan bij ons aankloppen met zijn/haar NAW gegevens in combinatie met zijn/haar e-mail en telefoonnummer. Vervolgens kunnen wij met informatie over de inhoud en het uiterlijk van uw pakket het pakje gaan opsporen. Ik adviseer u dan ook om de afzender naar ons te verwijzen.

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Remy
    Klantenservice PostNL
  4. Auteur
    Erik
    Datum
    Ik begrijp de werkwijze van PostNL, maar wat als de afzender niet meer reageert? Dan kan ik mijn pakket nooit terugkrijgen. Ik hoop dat er dan wel een oplossing gevonden kan worden. De afzender heeft inmiddels al een week niet gereageerd op mijn vraag en ik ben bang dat hij ook niet meer de moeite zal nemen. Ik hoop dan ook echt dat PostNL dit samen met mij wil oplossen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Erik
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen