Klacht POSTNL: Ongefrankeerde post en poststuk nooit ontvangen

M.T.

Op 4-1-2014 kregen wij een porto-kaart binnen van PostNL met de datum van 30-12-2013. Wij zouden een onvoldoende gefrankeerde envelop hebben ontvangen. Na het poststuk te hebben bekeken via de site blijkt tot onze verbazing dat dit een envelop is die wij nooit hebben ontvangen. Aangezien alle kerstpost hier nog lag, was dit makkelijk te controleren. Daarnaast vinden wij het raar dat de porto-kaart en het betreffende poststuk niet tegelijk worden bezorgd, waardoor controle sowieso niet makkelijk is.

Graag zouden wij zien dat PostNL deze portokosten annuleert, aangezien wij hier niet aansprakelijk voor zijn.

Kwijtschelding van de kosten.

Geachte mevrouw Thomas,Uit uw bericht begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen voor een poststuk dat u niet heeft ontvangen. Dit is natuurlijk erg vervelend. Mijn excuses hiervoor.Omdat u aangeeft het desbetreffende poststuk niet te hebben ontvangen, wil ik de portokaart graag voor u afboeken. Wat u met de portokaart mag doen is het volgende: de grijze sticker mag van de portokaart worden verwijderd en u mag opschrijven 'afgeboekt in overleg met Klantenservice PostNL', plus de datum van vandaag (16 januari 2014). Daarna mag u de portokaart ongefrankeerd weer in de brievenbus doen, zodat wij de portokaart terugkrijgen en zien dat u deze niet hoeft te betalen. Ook ik maak hier een melding van.Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Gerie