Opgelost door POSTNL: ongehoord en onzinnig handelen door Post NL

content Opgelost
kaartschrijster

In september 2018 heb ik een brief verstuurd met het normale posttarief. In de brief zaten 3 a4 tjes. Van Post NL kreeg ik een kaart omdat ik volgens hen te weinig porto betaald heb. Ik heb het nagewogen. Het gewicht was (op een huishoudweegschaal) 21 gram...... Ik heb de strafport netjes betaald ,maar onder protest. Met Kerst kreeg ik een kaart van een goede vriendin, die heel accuraat is. Het verwonderde mij dat er geen postzegel op de envelop zat. Ik heb hier verder geen aandacht aan besteed. Ik krijg veel kerstkaarten en verstuur er ook veel. Vandaag kreeg ik weer een strafportkaart van Post NL, omdat mijn adres op de enveloppe stond en niet die van de afzender. Ik vind het schandalig... Misschien heeft er wel een postzegel op de kerstkaart envelop gezeten, misschien ook niet...maar ik hebt van kwaadheid de kaart per omgaande verscheurd. Stijlloos van Post NL. Ik ben nog een van de weinigen die verjaarskaarten, paaskaarten beterschapskaarten, vakantiekaarten etc verstuurt per post. Ik ben een alleenstaande vrouw van 73 met een heel klein pensioen... Ik kan ook apps via mijn telefoon versturen, maar een kaart is toch persoonlijker. En nu doet Post NL dit?????? Wat een prima manier om klanten te binden.... misschien wel het laatste jaar dat ik Post NL ondersteun... en o ja. Ik had 3 brievenbussen in mijn omgeving,,,Alle drie verdwenen, alleen nog een bij de supermarkt... dus alleen als ik boodschappen doe stuur ik post... Waar is Post NL mee bezig??????

Post NL de onzin van deze strafportkaarten inprenten... Laten ze blij zijn dat er nog mensen zijn die kaarten per post versturen,,,,,, 3x strafport + een verzend postzegel.
Dat is ruim 4 euro... dat is 1/10 van mijn wekelijkse boodschappen!!!!!!

Geachte heer/mevrouw Altena,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het krijgen van een portokaart.
    Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan mij enorm goed voorstellen dat u dit als zeer vervelend ervaart. Ik wil u hier dan ook, namens PostNL, mijn oprechte excuses voor aanbieden.

U hoeft als ontvanger nooit op te draaien voor de portokosten. Ik wil deze kosten graag voor u afboeken.
    Daarom vraag ik u, wanneer u een herinnering krijgt van de portokaart, de betaalcode te sturen als reactie op dit bericht. Aan de hand hiervan kan ik de kosten voor u afboeken.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

kaartschrijster
    Post NL heeft al gereageerd en excuses aangeboden. Zij gaan de tweede porto boete terug boeken. Het is nl volgens hen niet de bedoeling dat de postontvanger strafport betaald voor een niet gefrankeerd poststuk.

kaartschrijster
Dat de porto boete wordt kwijtgescholden, omdat men nooit een boete hoeft te betalen als de afzender geen of te weinig porto kosten heeft betaald.