Klacht POSTNL: Ongewenste “gesloten verlaring”

# 319612
V.A. Veefkind

Ik zou een pakket krijgen vandaag (zaterdag) op mijn huisadres. Kreeg een mail dat er niet bezorgd zal worden wegens een “gesloten verklaring” voor dit adres. Hoezo? Dit is mijn huis en ik krijg leveringen graag op zaterdag omdat er dan meestal juist iemand thuis is. Hoe komt zo’n “gesloten verklaring” tot stand en hoe kom ik er weer vanaf?

Dat dit niet meer voorkomt.

Geachte heer, mevrouw Veefkind,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat uw pakket niet is geleverd vanwege een ‘gesloten verklaring’. Graag geef ik u een toelichting.

Een gesloten verklaring houdt in dat er bij ons is aangegeven dat er op die specifieke dag in de week geen pakketten kunnen worden geleverd op het betreffende adres. Normaal gesproken geldt dit voor een bedrijf wat op zaterdag bijvoorbeeld gesloten is. U kunt een gesloten verklaring opheffen door dit de eerstvolgende keer dat u de bezorger treft bij hem of haar aan te geven. De bezorger heeft formulieren bij zich om om dit door te geven aan het depot zodat één en ander in de administratie verwerkt kan worden. Mocht het niet lukken via de bezorger ontvang ik graag de track&trace code van uw pakket, dan kijk ik graag wat ik voor u kan betekenen.

In afwachting van uw reactie,

Tamar