Klacht POSTNL: onjuist adres van post NL afhaalpunt

Hendrick

Klacht 1 Betreft het adres van Post nl punt Primera Rijstraat 493 A in Den Bosch.
Ik heb nu voor de 2e keer een webshop die het afleveradres 493 laat zien.
Dit is echter een woonadres. Zo raakt een pakket dus kwijt
Voorbeeld https://www.deboerlederwarenenbijoux.nl/
Mogelijk zijn er meerdere adresbestanden bij webshops in omloop

Klacht 2
Ik probeer via de site en telefoon deze informatie door te geven. Ik kom een een traject van allerlei onnodige vragen terecht dit niet leiden tot een juist bericht aan Post NL. Dit heeft tot gevold dan mensen snel afhaken om tips ter verbetering door te geven.

Ik wil bereiken dat jullie in alle adresbestanden het adres van: Primera Rijnstraat 493 A (ipv 493) doorvoert. Mogelijk moeten de webshops iets actualiseren.
post NL weigert blijkbaar te lezen wat ik schrijf. Wat jullie aangeven dat er automatisch een pakketpunt wordt aangegeven is juist. Echter het adres van het pakketpunt is onjuist. Probeer verdomme dan die websites eens als test tegebruiken. Ik heb mij werkzame tijd in de kwaliteitszorg , klachtenafhandeling en kwaliteitsverbetering gezeten. Jullie hebben echter "boter op je hoofd". het ligt immers altijd aan anderen!

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het adres van de locatie in Den Bosch. In het systeem zou geen toevoeging bij het adres staan waardoor het pakket kwijt raakt. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Doorgaans is de afzender verantwoordelijk voor de wijze waarop de zending geadresseerd wordt. Begrijp ik het goed dat uw zending ook niet is aangekomen bij de locatie? Ik zou graag even mee willen kijken naar de situatie. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- De 3S-code van de zending die u zou moeten ontvangen
    - Uw e-mailadres

Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé) reactie op dit bericht.

Voor wat betreft het doorgeven op onze site kunt u eventueel ook via Facebook of Twitter contact opnemen, via chat zijn we ook bereikbaar en anders ook telefonisch via telefoonnummer 088–2255555 (lokaal tarief). Daar zijn we bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 – 20.00 uur en zaterdag van 09.00 – 16.00 uur.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Hendrick
    Mijn e mail adres is ruud.ebben@xs4all.nl

Ik heb voldoende informatie gegeven maar jullie nemen de tijd niet om het goed te lezen.
    De aanleiding is een pakket dat dreigde zoek te raken.
    Ik heb jullie een tip gegeven om te voorkomen dat er meerdere zoek raken.
    Webbedrijven hanteren waarschijnlijk geautomatiseerde lijsten van Post nl met adressen van Post NL afleveradressen.
    voorbeeld https://www.deboerlederwarenenbijoux.nl
    ALs u hier iets besteld en laat afleveren bij Primera Den Bosch ( kun je voor kiezen) dan komt hierbij het adres Rijstraat 493 te staan i.p.v. 493A
    Hetzelfde speelt bij https://www.vanatotzeil.nl/ Dit is naar mijn idee niet iets waar de websiteseigenaren iets aan kunnen doen.
    Ik wil dus alleen voorkomen dat het een volgende keer weer fout gaat bij mij en andere personen.
    Ik ga u niet bellen of chatten omdat ik dan in een oerwoud van onzinnige vragen terecht kom. U kunt mij bellen 0644976937
    Geachte heer,

Dank u wel voor uw reactie met de gevraagde gegevens.

Ik begrijp dat er bij de webshops een foutief adres wordt aangegeven bij de pakketpunten. Dat is natuurlijk helemaal niet fijn. Het is echter niet de bedoeling dat het adres van de afhaallocatie op de zending wordt gezet. U moet uw eigen adres opgeven en dan kan er worden aangegeven dat het direct naar een pakketpunt moet worden gestuurd. Aan uw adres zit automatisch een pakketpunt gekoppeld waar het dan naar toe wordt gestuurd.
    Dit kunt u het beste met de webshops verder bespreken. Zij maken de labels aan om de zendingen mee te versturen.