Klacht POSTNL: onjuist scannen van pakketten

Klachtnummer
# 43745
Gebruiker
treboriaan
Datum
3 reacties

Details

De klacht

vandaag zou ik een pakket ontvangen tussen 14:30 en 16:30. ik kom rond 3 uur thuis, brief in de deur met een niet thuis code. mooi, naar de computer en invullen die handel. kijk op het scherm: status bezorgd! helemaal niet! dus ik bellen, nog voor ik mijn hele verhaal vertel heb ik al 3 keer excuses te pakken: dit is dus lopende bandwerk voor degene aan de andere kant van de lijn: slecht teken. omdat de pakketbezorger verkeerd gescand heeft, kan ik geen ander tijdvak kiezen voor de 2e bezorging en wordt het pakket morgen nogmaals aangeleverd terwijl ik niet thuis ben. betekend dus dat ik mijn pakket overmorgen van postkantoor moet afhalen. dit is al de derde keer dat dit gebeurt, heb over de vorige 2 keren ook al een klacht geschreven, en kom niet verder dan een paar excuses en sorries. Deze manier van service betekend dat ik op mijn fiets(heb geen auto) dus voor de derde keer mijn pakket zelf moet ophalen door jullie fout!

De oplossing

ik heb 2 keer moeten fietsen met een pakket van respectievelijk 13 en 15 kilo waarvoor ik voor niet ontvangen service 24,80 betaald, samen met om en nabij de 8 euro belkosten. voor dit pakket betaal ik 6,75 en 3 euro belkosten, samen met 3 trips heen en weer postkantoor met flinke pakketten. ik verwacht dan ook een restitutie van onterecht gemaakte belkosten plus de helft van de gemaakte kosten voor het laten bezorgen van de pakketten, vanwege service die ik niet heb mogen ontvangen waarvoor ik wel betaald heb.
korte samenvatting eerdere fouten (niet allemaal gemeld omdat ik jullie het voordeel van de twijfel gunde):
aangetekend pakket waarvoor moest worden getekend bij de buren bezorgd zonder handtekening.
pakket niet bezorgd, geen niet thuis code, op internet aangegeven dat het bij de buren was afgeleverd wat niet zo bleek te zijn, waardoor ik de buurvrouw bijna voor diefstal had aangegeven
nu tot de 3e keer aan toe een pakket gescand alsof afgeleverd, maar niet afgeleverd.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Willemsen,Ik vind het erg vervelend dat u door een fout van de bezorger helaas de niet thuis code niet heeft kunnen gebruiken. Mijn collega heeft een klacht voor u geregistreerd en de bezorger is hierop aangesproken. Zo kunnen we herhaling voorkomen. Helaas kan ik u geen vergoeding geven van de door u gemaakte kosten. Met vriendelijke groet,Lotte
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    treboriaan
    Datum
    zoals al 2 maal eerder word ik afgescheept met het standaardverhaal: wij vertellen het de bezorger en het zal niet meer gebeuren. de 2 keren ervoor gebeurde het ook, dus dit is geen oplossing. zoals eerder in de klacht omschreven ben ik het niet eens met een simpele sorry en we hopen dat het niet weer gebeurt
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Willemsen, Ik vind het erg spijtig te horen dat dit vaker is voorgekomen. Mijn excuses voor het ongemak. Als het vaker voorkomt, kunt u dit aan ons melden zodat wij intern hierop de gepaste actie in kunnen ondernemen.
    Zoals eerder is aangegeven kan ik u helaas niet tegemoed komen in de door u gemaakte kosten.Met vriendelijke groet,
    Lotte
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen