Klacht POSTNL: Onjuiste verzendinformatie in track trace

Mindfulness

Sinds 9 december 4 pakketen die ik verstuurd heb met track trace niet bezorgd. Zeker ook een chaos nu Primera en Ako postpunten weg zijn. Postnl geeft ook op hun site gene enkel alternatief aan. De 4 pakketten krijgen in track trace elke dag wel een boodschap, wordt vandaag bezorgd, de postbezorger is onderweg. Bij enkele is de postbezorger zelfs op verschillende tijdstippen op 1 dag onderweg. In ieder geval wordt er niets bezorgd. Ook enkele pakketen waar niets mee gebeurd , bij navraag bij het postpunt extra info dat pakketten blijven hangen in sorteercentra.

Juiste informatie over de verblijfplaats van alle 4 pakketen , track trace gegevens en actuele situatie bijgewerkt tot 22 december, zie bijlage.

Mindfulness
    2 pakketten zijn inmiddels bezorgd volgens track trace . 1 daarvan ook bevestigd door de klant, die wel wist dat het mijn fout niet was, maar toch erg boos was . ( 4 x wachten op een postbode die niet kwam) Resteren nog 2 pakketen , die heb ik nog in de aangepaste bijlage gezet. Dat zijn overigens de 2 oudsten van 9 en 10 december.

Advies aan Postnl : Begrip voor late bezorgingen in verband met de grote werkdruk zal een normaal denkend mens best hebben, echter zet niet telkens in een track trace systeem onjuiste informatie van bezorgtijden. Mensen blijven thuis in afwachting van een bezorging die toch niet komt. Dat resulteert in irritatie en boosheid door koper tov een bedrijf of particulier.

Ik begrijp inderdaad dat dit niet een fijne situatie is. Wij hadden het natuurlijk ook graag anders gezien. Wij zijn met man en macht aan het werk om alles zo snel mogelijk af te leveren. Helaas ontstaan er nog steeds vertragingen door de extreme aantallen pakketten bij ons aangeboden worden elke dag. We doen ons best.

Mindfulness
Net zo n algemeen ingeplakte reactie van postnl kan ik niets. Er wordt blijkbaar geen onderzoek gedaan naar de door mij verzonden pakketten van 9 en 10 december. Ik heb begrip voor de drukte , maar niet voor een nietszeggende reactie, waarbij dan ook nog gesteld wordt dat ik voldoende ben geinformeerd. Ik ben helemaal niet geinformeerd, het is helaas lachwekkend.