Klacht POSTNL: Onjuiste verzendinformatie in track trace

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 505806
Gebruiker
Mindfulness
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Sinds 9 december 4 pakketen die ik verstuurd heb met track trace niet bezorgd. Zeker ook een chaos nu Primera en Ako postpunten weg zijn. Postnl geeft ook op hun site gene enkel alternatief aan. De 4 pakketten krijgen in track trace elke dag wel een boodschap, wordt vandaag bezorgd, de postbezorger is onderweg. Bij enkele is de postbezorger zelfs op verschillende tijdstippen op 1 dag onderweg. In ieder geval wordt er niets bezorgd. Ook enkele pakketen waar niets mee gebeurd , bij navraag bij het postpunt extra info dat pakketten blijven hangen in sorteercentra.

De oplossing

Juiste informatie over de verblijfplaats van alle 4 pakketen , track trace gegevens en actuele situatie bijgewerkt tot 22 december, zie bijlage.

2 reacties

  1. Auteur
    Mindfulness
    Datum
    2 pakketten zijn inmiddels bezorgd volgens track trace . 1 daarvan ook bevestigd door de klant, die wel wist dat het mijn fout niet was, maar toch erg boos was . ( 4 x wachten op een postbode die niet kwam) Resteren nog 2 pakketen , die heb ik nog in de aangepaste bijlage gezet. Dat zijn overigens de 2 oudsten van 9 en 10 december.

    Advies aan Postnl : Begrip voor late bezorgingen in verband met de grote werkdruk zal een normaal denkend mens best hebben, echter zet niet telkens in een track trace systeem onjuiste informatie van bezorgtijden. Mensen blijven thuis in afwachting van een bezorging die toch niet komt. Dat resulteert in irritatie en boosheid door koper tov een bedrijf of particulier.
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik begrijp inderdaad dat dit niet een fijne situatie is. Wij hadden het natuurlijk ook graag anders gezien. Wij zijn met man en macht aan het werk om alles zo snel mogelijk af te leveren. Helaas ontstaan er nog steeds vertragingen door de extreme aantallen pakketten bij ons aangeboden worden elke dag. We doen ons best.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.


    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mindfulness
Datum
Uiteindelijke oplossing
Net zo n algemeen ingeplakte reactie van postnl kan ik niets. Er wordt blijkbaar geen onderzoek gedaan naar de door mij verzonden pakketten van 9 en 10 december. Ik heb begrip voor de drukte , maar niet voor een nietszeggende reactie, waarbij dan ook nog gesteld wordt dat ik voldoende ben geinformeerd. Ik ben helemaal niet geinformeerd, het is helaas lachwekkend.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen