Klacht POSTNL: Onkosten bij slecht werkende site Postnl worden niet vergoed en gratis oplossing is er niet

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 121728
Gebruiker
Jaap
Datum
4 reacties

Details

De klacht

3 dagen geleden geprobeerd een pakketje te versturen met online label a 6,50 euro.
Kreeg meteen foutmelding dat er een probleem was met website en dat ik de reeds gedane betaling kon terug vragen middels link naar restitutieformulier,deze kon ik echter niet terugsturen omdat de transactiecode een verplicht veld is.
Klantenservice, via chat onbereikbaar dan maar bellen, heb in totaal 2 keer moeten bellen a 26 minuten + 2X 45 cent startkosten voor het 0900 nummer.
Deze onkosten wil ik vergoed, het is tenslotte hun fout.
Meerdere keren gemaild maar verschuilen zich achter algemene voorwaarden die betrekking heeft tot online verzendservice, er heeft echter nooit een transactie plaatsgevonden dus hierachter verschuilen is onzin.
Ik wil mijn onkosten a 6,10 euro vergoed, hopelijk komt de beloofde 6,50 euro die ik al betaald had wel binnen 2 weken terug.

Zo kostte een pakje sturen via Postnl mij niet de beloofde 6,50 euro maar 13,15 euro ( aan de balie verzendkosten 6,95)

De oplossing

Niet verschuilen achter de (verkeerde) regeltjes en of uw klanten hun gemaakte onkosten vergoeden of een gratis oplossing aanbieden voor dit soort problemen, die uw slecht functionerende website veroorzaken.

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte meneer Oldenburger,

    ik zie in het systeem dat u reeds al wordt geholpen.
    Mijn collega's zullen dit verder met u afhandelen.

    Met vriendelijke groet,
    Bart
    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    Jaap
    Datum
    Ik heb alleen een hooghartige afwijzing gekregen met verwijzing naar algemene voorwaarden. Deze voorwaarden zijn echter niet relevant want er is nooit een transactie tot stand gekomen, ik wil gewoon mijn betaalde geld voor een mislukte transactie en de gemaakte kosten terug.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Oldenburger,

    Mocht u het restitutieformulier hebben ingevuld en teruggestuurd, dan krijgt u inderdaad uw geld terug. Wat de telefoonkosten betreft, zijn inderdaad startkosten van 45 eurocent per gesprek. Daarna rekent PostNL geen kosten meer voor het telefoontje. De kosten die u maakt door bijvoorbeeld met een mobiele telefoon te bellen, kunnen wij helaas geen rekening mee houden.

    Omdat PostNL diverse gratis mogelijkheden aanbiedt, gaan wij niet over tot het uitbetalen van de gemaakte telefonische kosten. Chat is daar bijvoorbeeld eentje van. Mocht deze op het moment dat u wil chatten niet beschikbaar zijn, raad ik u aan om even te wachten. Er zal dan snel wel weer een medewerker voor u beschikbaar zijn.

    Excuses dat u deze kosten niet terug kunt krijgen. Ik hoop dat u in de toekomst betere ervaringen hebt met PostNL.

    Met vriendelijke groet,
    Bram
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    Jaap
    Datum
    Informatie is volstrekt onjuist. Via chat is het niet mogelijk een klacht in te dienen. Ik werd via de chat weet verwezen naar dure telefonische klantenservice. Natuurlijk moeten ook telefoonkosten vergoed worden, geen enkel telefoonmaatschappij laat je gratis bellen dus Postnl is echt volledig aansprakelijk.Ik zal klacht via de officiele instanties verder laten behandelen en ook de diverse consumetenprogramma's waarschuwen voor dit soort praktijken.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jaap
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen