Opgelost door POSTNL: Online moest ik 1 euro te veel betalen, ik wil deze euro terug.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 519302
Gebruiker
Bezorgingmislukt#2020
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik heb strafporto kosten moeten betalen. Er staat dat ik 4,8 euro moet betalen, maar uiteindelijk moet ik een euro meer betalen. Waarom is onduidelijk en kan ik ook niet aanpassen.

De oplossing

Ik heb recht op teruggave van 1 euro.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat €1,00 meer heeft betaald dan het bedrag op de portokaart. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - Ik heb de gegevens bekeken en zie inderdaad ook een bedrag van €4,80 staan. Kunt u als bijlage een afbeelding sturen van de afschrijving waarop te zien is dat u €5,80 heeft betaald?

    - Wat is uw e-mailadres?

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding op Klachtenkompas verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een privéreactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice


  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor de aanvullende informatie. Graag informeer ik u over de verdere afhandeling.

    Mijn excuses voor het feit dat er teveel kosten zijn afgeschreven. Ik zag in de status ook nog dat er vermeld stond dat de zending helemaal niet gefrankeerd zou zijn, wat ook niet het geval is, zie ik op de foto. Om deze reden heb ik voor het gehele bedrag dat bij u is afgeschreven restitutie aangevraagd. Dit bedrag zal uiterlijk binnen drie weken op uw rekening worden teruggestort.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Bezorgingmislukt#2020
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik heb een volledige vergoeding gekregen.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen