Klacht POSTNL: Onrechtmatig geeigend geldbedrag door PTT Post Nl

Nataliya

Vorige jaar zomer ben ik mijn zonnebril vergeten in Chicago. Mijn vrienden hebben deze per post nagestuurd. De douane heeft toen echter een belasting van 79 euro opgelegd. PostNL heeft dit bedrag ingenomen en in een begeleidende brief erop gewezen, dat ik een bezwaarschrift in kon dienen. Bij een telefonisch gesprek met PostNL kreeg ik te horen dat de enige manier om het bedrag terug te krijgen via PostNL was (Dit bleek later onwaar – het had ook direct via douane gekund). Het proces van beoordeling van mijn bezwaar zou volgens PostNL maximaal 4 maanden duren. Op 8 september 2017 heb ik het bezwaarschrift ingediend met daarbij alle noodzakelijke documentatie.

Inmiddels heb ik 6 keer gebeld en elke keer toegezegd gekregen, dat ik teruggebeld of geschreven zou worden met uitleg over de status van mijn zaak. Inmiddels is het 26 maart 2018 – 7 maanden later. Ik heb nog steeds op geen enkele manier bericht over de gang van zaken en mijn geld staat nog steeds niet op mijn rekening.

Ik vind het bezwaarlijk en onbegrijpelijk. Onbegrijpelijk dat PTT post Nl de trouwe klanten, die nog steeds gebruik maken van hun diensten op deze manier behandeld. En dat in de tijden dat PostNL klanten verliest. Of heeft PostNL er baat bij om geldbedragen van hun klanten zo lang vast te houden?

Er is een belofte gedaan op 26 maart voor de terugkoppeling met de verantwoordelijke afdeling, maar ik heb nog steeds geen antwoord of geld op mijn rekening. Pressies zoals het al meer dan half jaar het geval is. Ik begrijp het niet...

Geachte heer/mevrouw Golofastova,

Bedankt voor uw bericht, ik vind het enorm spijtig om te lezen dat u nog geen reactie hebt ontvangen op uw ingediende verzoek om teruggaaf. Graag reageer ik hierop.

Op het moment zijn we nog steeds in afwachting van een terugkoppeling van de verantwoordelijke afdeling. De doorlooptijd hiervan is inmiddels verstreken en daarom heb ik een melding uitgezet zodat we u zo snel mogelijk kunnen voorzien van een antwoord. Mijn excuses voor het ongemak.

Hiermee hoop ik u naar voldoening te hebben geïnformeerd.

Tycho