Klacht POSTNL: Onrechtmatig geeigend geldbedrag door PTT Post Nl
Details
Klacht
Vorige jaar zomer ben ik mijn zonnebril vergeten in Chicago. Mijn vrienden hebben deze per post nagestuurd. De douane heeft toen echter een belasting van 79 euro opgelegd. PostNL heeft dit bedrag ingenomen en in een begeleidende brief erop gewezen, dat ik een bezwaarschrift in kon dienen. Bij een telefonisch gesprek met PostNL kreeg ik te horen dat de enige manier om het bedrag terug te krijgen via PostNL was (Dit bleek later onwaar – het had ook direct via douane gekund). Het proces van beoordeling van mijn bezwaar zou volgens PostNL maximaal 4 maanden duren. Op 8 september 2017 heb ik het bezwaarschrift ingediend met daarbij alle noodzakelijke documentatie.Inmiddels heb ik 6 keer gebeld en elke keer toegezegd gekregen, dat ik teruggebeld of geschreven zou worden met uitleg over de status van mijn zaak. Inmiddels is het 26 maart 2018 – 7 maanden later. Ik heb nog steeds op geen enkele manier bericht over de gang van zaken en mijn geld staat nog steeds niet op mijn rekening.
Ik vind het bezwaarlijk en onbegrijpelijk. Onbegrijpelijk dat PTT post Nl de trouwe klanten, die nog steeds gebruik maken van hun diensten op deze manier behandeld. En dat in de tijden dat PostNL klanten verliest. Of heeft PostNL er baat bij om geldbedragen van hun klanten zo lang vast te houden?
Gewenste oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.