Opgelost door POSTNL: Onredelijke eis van PostNL m.b.t. beschadigd ontvangen pakket.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 532110
Gebruiker
Bozeman#52
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Een pakket met kraamkadootjes hebben we met PostNL aangetekend naar onze dochter in Australië gestuurd. Het kwam na drie weken totaal doorweekt en verfrommeld aan, door de Australische post nog in plastic verpakt. De inhoud is uiteraard vrijwel onbruikbaar geworden. PostNL geeft als oplossing dat mijn dochter maar contact moet opnemen met de Australische post en daar allerlei formulieren moet invullen en foto's maken van alle beschadigde spullen. Ze is herstellende van een zware bevalling met keizersnede dus ze kan dit sowieso niet binnen de gestelde termijn doen.

De oplossing

Verzekerd bedrag vergoeden, de emotionele schade is al onherstelbaar

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket naar Australië. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - Uw e-mailadres.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé)reactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Hartelijk dank voor uw reactie.

    Naar aanleiding van uw melding heb ik een registratie gemaakt om vast te leggen dat u de schade aan ons heeft doorgeven. Over enkele ogenblikken ontvangt u via e-mail een link naar een webformulier en ik adviseer deze volledig in te vullen. Mijn verzoek is via de geadresseerde foto's op te vragen van:

    • Verpakking in zijn totaliteit met duidelijk zichtbaar de adressering en barcode
    • Detailopname van de beschadiging aan de verpakking
    • Foto's van het beschadigde artikel
    • Detailopname van de beschadiging
    • Foto's waarop de binnenkant van de verpakking goed te zien is
    • Foto's van het opvulmateriaal

    Deze foto's kunt u uploaden en met het webformulier meesturen, na ontvangst wordt er een onderzoek naar uw zending opgestart en de behandelaar neemt binnen 11 werkdagen contact met u op.

    Tot slot raad ik aan de ontvanger te vragen de gehele inhoud én verpakking bewaren tot de claim volledig is afgewikkeld en uw originele verzendbewijs te bewaren. Deze hebben wij nodig bij een eventuele uitkering van schade.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Bozeman#52
Datum
Uiteindelijke oplossing
We hebben inmiddels het verzekerde bedrag van PostNL uitgekeerd gekregen plùs de verzendkosten. En hun excuses met bijgevoegde konijnenknuffel!
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen