Opgelost door POSTNL: Onredelijke eis van PostNL m.b.t. beschadigd ontvangen pakket.

content Opgelost
Bozeman#52

Een pakket met kraamkadootjes hebben we met PostNL aangetekend naar onze dochter in Australië gestuurd. Het kwam na drie weken totaal doorweekt en verfrommeld aan, door de Australische post nog in plastic verpakt. De inhoud is uiteraard vrijwel onbruikbaar geworden. PostNL geeft als oplossing dat mijn dochter maar contact moet opnemen met de Australische post en daar allerlei formulieren moet invullen en foto's maken van alle beschadigde spullen. Ze is herstellende van een zware bevalling met keizersnede dus ze kan dit sowieso niet binnen de gestelde termijn doen.

Verzekerd bedrag vergoeden, de emotionele schade is al onherstelbaar

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket naar Australië. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

- Uw e-mailadres.

Hartelijk dank voor uw reactie.

Naar aanleiding van uw melding heb ik een registratie gemaakt om vast te leggen dat u de schade aan ons heeft doorgeven. Over enkele ogenblikken ontvangt u via e-mail een link naar een webformulier en ik adviseer deze volledig in te vullen. Mijn verzoek is via de geadresseerde foto's op te vragen van:

• Verpakking in zijn totaliteit met duidelijk zichtbaar de adressering en barcode
    • Detailopname van de beschadiging aan de verpakking
    • Foto's van het beschadigde artikel
    • Detailopname van de beschadiging
    • Foto's waarop de binnenkant van de verpakking goed te zien is
    • Foto's van het opvulmateriaal

Deze foto's kunt u uploaden en met het webformulier meesturen, na ontvangst wordt er een onderzoek naar uw zending opgestart en de behandelaar neemt binnen 11 werkdagen contact met u op.

Tot slot raad ik aan de ontvanger te vragen de gehele inhoud én verpakking bewaren tot de claim volledig is afgewikkeld en uw originele verzendbewijs te bewaren. Deze hebben wij nodig bij een eventuele uitkering van schade.

Bozeman#52
We hebben inmiddels het verzekerde bedrag van PostNL uitgekeerd gekregen plùs de verzendkosten. En hun excuses met bijgevoegde konijnenknuffel!