Opgelost door POSTNL: Onterecht: Betalen verzendkosten

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 120648
Gebruiker
Sleug
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik heb een kaart ontvangen maar het blijkt dat er geen postzegel op zat.
Nu krijg is een van postnl een verzoek om de verschuldigde verzendkosten + administratiekosten ( dus boete) te betalen. ( € 2,07) .Ik vind dit belachelijk. Omdat Postnl niet de moeite wil nemen om de naam van de verzender te achterhalen moet ik maar de postzegel+ boete betalen. Ik ben van mening dat Postnl de taak heeft om de naam van de verzender te achterhalen. Dat is niet zo moeilijk : Je belt bij de ontvanger aan en vraagt of hij zending wil ontvangen en of hij de gegevens van de verzender wil verstrekken.
Postnl moet dan de rekening naar de juiste persoon sturen .

De oplossing

Ik ben van mening dat Postnl de taak heeft om de naam van de verzender te achterhalen. Dat is niet zo moeilijk : Je belt bij de ontvanger aan en vraagt of hij zending wil ontvangen en of hij de gegevens van de verzender wil verstrekken.
Postnl moet dan de rekening naar de juiste persoon sturen

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Sleumer,

    Hartelijk dank voor uw reactie op Klachtencompas. U heeft aangegeven dat u de door u ontvangen portokaart niet te willen betalen omdat u van mening bent dat dit bij afzender te achterhalen. Ik begrijp dat u het niet prettig vindt om deze kaart te ontvangen en kan me voorstellen dat u deze niet wenst te betalen.

    Een portokaart wordt verzonden zodra er wordt geconstateerd dat een verzender een poststuk te weinig heeft gefrankeerd. Als de verzender niet bekend is dan ontvangt de geadresseerde deze portokaart.

    De portokaart wordt uit coulance afgeboekt. Om ervoor te zorgen dat het proces stopt en ter voorkoming van een herinnering adviseer ik u het volgende te doen: verwijder de sticker met de adresgegevens van de portokaart. Vervolgens stuurt u de portokaart ongefrankeerd terug met de vermelding: 'Afgeboekt in overleg met Klantenservice PostNL 06-08-2015'.

    Mocht u in de toekomst nog vragen hebben over onze dienstverlening, laat het mij dan gerust weten.

    Met vriendelijke groet,

    Syke
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Sleug
    Datum
    Ik vind het jammer dat dit een 1 malige oplossing is.
    Uit coulance heeft PostNl dit zo opgelost.
    Zie liever een definitieve oplossing voor dit probleem (van PostNl)

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Sleug
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen