Klacht POSTNL: Onterecht afhandelingskosten betaald.

P. Simissen

Heb in november 2014 een cd besteld via Amazon in Engeland wat door Post NL werd aangemerkt als afkomstig uit de Verenigde Staten waardoor ik ten onrechte 18,91 euro moest betalen voor inklaringskosten. Dit werd ook erkent door PostNL maar ik kreeg alleen het BTW bedrag vergoed van 5,91 euro. Het andere bedrag, de afhandelingskosten, echter niet. Het restant bedrag van 13,00 euro. De reden, zij hebben administratieve handelingen moeten verrichten.
Hier ben ik het niet mee eens want dat betekent dat als zij weer in de fout gaan dat ik dan weer voor de kosten kan opdraaien. Ik vind dit onacceptabel. Op deze manier maken zij de consument verantwoordelijk voor hun fout.
Zij bleven bij hun standpunt.

Alsnog het bedrag van 13 euro overmaken.

Geachte meneer Simissen,

Wat vervelend dat dit inmiddels zo'n langlopende zaak is. Het is inderdaad zo dat als u in bezwaar gaat u eventueel de kosten terug kunt vorderen maar met uitzondering de kosten die wij hebben gemaakt om uw pakket te importeren. Dit zijn inderdaad de kosten van 13,-
    Als de waarde van uw pakket (CD) niet hoger is als 22 euro dan hoeft u de importkosten niet te betalen. Als de waarde hoger ligt dan is er inderdaad geen mogelijkheid om de kosten terug te vorderen. Excuses voor het ongemak.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Nans
    Geacht PostNL,
    Het product wat ik heb gekocht komt niet buiten Europa waarvoor de regel geldt dat je niet meer dan voor 22 euro mag kopen. Mijn product kwam van binnen Europa waar vrij verkeer van goederen bestaat met een aantal uitzonderingen maar niet voor cd's en alleen dan als het om illegaal gekopieerde muziek gaat. Dat is niet geval van de door mij in Engeland bestelde cd, door PostNL
    per abuis aangemerkt als besteld in de Verenigde Staten.
    Bent u niet verzekerd tegen deze fouten?

Geachte heer Simissen,

Bedankt voor uw reactie. Uw klacht is uitgebreid behandeld door de verantwoordelijk afdeling. U bent geïnformeerd over de uitkomst van het onderzoek en bezwaarschrift. Hier valt niets aan te veranderen.

An

P. Simissen
    PostNL is blijven volharden in hun standpunt en niet ingegaan op mijn klacht en niet hun verantwoordelijkheid genomen.
    Zie boven.