Klacht POSTNL: Onterecht berekende portokosten op pakket
Details
De klacht
Ik ontving een pakketje met tshirts van een vriendin. De eerste maal ging dit gewoon in de brievenbus, waar zij 3,65 voor had betaald. De shirts waren te groot, dus ik stuurde ze terug met exact dezelfde envelop en dezelfde prijs van verzendkosten. Nu krijg ik van de week de juiste shirts in de bus, waarvoor mijn vriendin weer 3,65 had betaald. Daarbij kreeg ik een betaalverzoek van 5,11 om 'verschuldigde' verzendkosten te betalen. Ik begrijp niet waar deze kosten vandaan komen, aangezien het pakket precies dezelfde inhoud had (de shirts waren alleen een maat kleiner) en dezelfde portokosten van tevoren betaald waren. Ik voel geen verplichting van zowel mijn vriendin als mezelf om deze kosten te betalen, aangezien hier in eerste instantie ook geen sprake van was, dus ik zou deze kosten kwijtgescholden zien.De oplossing
Kwijtschelding van de in rekening gebrachte extra portokosten.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.